Vozový park litevské metropole tak získá do jara 2025 moderní vozy, které přispějí k čistšímu a zdravějšímu životnímu prostředí. Součástí zakázky je také smlouva na dodávky náhradních dílů potřebných pro pravidelnou údržbu trolejbusů po dobu prvních 5 let provozu.
„Jsem pyšný na to, že jsme opět potvrdili svou pozici předního výrobce trolejbusů v Evropě. Při výrobě vozidel klademe veliký důraz na udržitelnost a inovace a jsem rád, že můžeme našim partnerům nabízet řešení, která jsou výkonná a současně šetrná k životnímu prostředí,“ uvedl předseda představenstva Škoda Electric Petr Novotný.
Trolejbusy značky Škoda mají v litevské metropoli dlouhou tradici. Od 60. let minulého století zde bylo v provozu několik set vozidel, převážně typu Škoda 9 Tr a Škoda 14 Tr. Tyto trolejbusy byly vždy oblíbené a považované za velmi spolehlivé. Poslední dodávky těchto starších typů se uskutečnily v 90. letech. Od roku 2018 je ve Vilniusu v provozu 41 trolejbusů s trakční výzbrojí Škoda.
ExportMag.cz: Odkaz Bati žije, exportéři zavádějí jeho systém vedení firmy
Dvanáctimetrové trolejbusy Škoda 32 Tr budou opatřeny trakční baterií pro autonomní jízdu na vzdálenost nejméně 20 km. Dobíjení baterie je možné přímo z trakčního vedení během jízdy (tzv. In-Motion-Charging), alternativně je možné dobít baterie v depu prostřednictvím konektoru CCS2.
„Trolejbusy s trakčními bateriemi a dynamickým dobíjením z trakčního vedení představují vysoce účinnou technologii s obrovským ekonomickým i ekologickým potenciálem. Výraznou výhodou je, že tato vozidla nevyžadují výstavbu další infrastruktury pro nabíjení. Tento typ trolejbusu je lépe ovladatelný, pohodlnější a v případě potřeby dokáže objíždět překážky nejen na křižovatkách, ale i v okolních ulicích,“ uvedl Darius Aleknavičius, generální ředitel VVT.
Do Litvy Škoda Group kromě trolejbusů v minulosti dodala i 13 dvoupodlažních vlaků a zajímá se o další zakázky na elektrické vlakové jednotky.