Důvodem rozdílu jsou především vyšší náklady na baterie. Akumulátory navíc zvyšují hmotnost osobního vozu o 300 až 800 kilogramů oproti srovnatelné verzi s benzínovým nebo naftovým motorem. To znamená vyšší nároky na pevnost karoserie a náprav či výkonnost brzd.
Automobilky budou tlačeny k úsporám při výrobě jinde, například na chladicím systému nebo na ochraně karosérie proti korozi. Pro prémiové značky, jejichž výrobci nechtějí dělat u kvality kompromisy, to může znamenat velmi vysoké výrobní náklady.
Přeskočit reklamu „Zlepšením aerodynamiky vozu snížením výšky vozidla se může snížit kapacita baterie při zachování dojezdu. Jedna kilowatthodina ušetří náklady na materiál ve výši 80 eur,“ tvrdí Marcus Weber z mnichovské pobočky A. T. Kearney.
Při výrobě elektromobilů bude důležité komplexní řízení nákladů i pro subdodavatele dílů. To znamená, že se při výrobě budou muset přehodnotit dosavadní dodavatelsko-odběratelské řetězce. Vzroste význam strategických partnerství.
„Ve věku elektromobility budou úspěšní pouze ti výrobci a dodavatelé autoprůmyslu, kteří se zaměří na efektivní řízení nákladů,“ dodal Weber.
Převzato z webu Euro.cz. Autor: František Novák