Současné trendy v marketingu: Využívání umělé inteligence, analýza dat i udržitelnost

Kdo chce uspět v rychle se měnícím světě marketingu, musí sledovat nejnovější trendy. Firmy by se v žádném případě neměly vyhýbat moderním technologiím, například využívání umělé inteligence.

V následujícím textu se dozvíte, jak se postavit k tomu, že letos končí soubory cookies, co je základním předpokladem pro efektivní využívání AI (nejen) při tvorbě obsahu a proč je personifikovaný obsah v B2B marketingu důležitý.

Ilustrační fotografie

Zjistíte také, proč integrovat a analyzovat data či jaké jsou způsoby prověřování obchodních partnerů nebo klientů.

Marketingové trendy 2024

Trend č. 1: Umělá inteligence

Těžko si představit jinou technologii, která by změnila náš pracovní svět více než umělá inteligence. Její využití je stále důležitější i v marketingu. Umělá inteligence zpracovává velké objemy dat a poskytuje zjištění i prognózy. To však funguje pouze tehdy, když jsou data, na nichž je založena, čistá, přesná a důvěryhodná.  Firmám se doporučuje, aby posílily své procesy správy dat, které jim umožní využití AI.

AI je hlavní prioritou ale i trápením marketérů, ukázal průzkum

Trend č. 2: Obsahový marketing

Obsahový marketing neboli content zůstává důležitým marketingovým trendem i v letošním roce. Nyní navíc zahrnuje dvě úrovně. Důležité je nejen shromažďovat a vyhodnocovat informace a data o firmách, ale také z nich vyvozovat jejich požadavky a potřeby. To pak tvoří základ pro poskytování personalizovaného a relevantního obsahu. Ve skutečnosti se dnes firmy zabývají větší individualizací než kdykoli předtím. Z druhého pohledu se tvorba obsahu urychluje právě prostřednictvím umělé inteligence. Správci obsahu využívají nástroje AI pro přípravu textů nebo pro tvorbu videí na bázi AI.

Trend č. 3: Automatizace a digitalizace

Mnoho marketingových týmů stále zaostává, pokud jde o digitalizaci a automatizaci svých procesů. Je tedy nejvyšší čas, aby digitální transformaci a automatizaci procesů posunuly na vrchol seznamu svých priorit. Každá společnost, která tak neučiní, riskuje ztrátu efektivity.

Jak na digitalizaci ve firmě krok za krokem s expertem Pavlem Ohnoutkou

Trend č. 4: Integrace dat do MarTech nástrojů

Vše na jednom místě, vše z jednoho zdroje: integrace dat přímo do systémů a nástrojů představuje další trend v marketingu. Datové záznamy jsou pak vždy aktuální s externími daty (daty třetích stran), která do systémů proudí. Technologie pro integraci dat jsou k dispozici pro nástroje, jako jsou Salesforce, Microsoft Dynamics, SAP, Marketo nebo Hubspot. Trend směřuje ke konektorům, které se snadno a rychle instalují a obsluhují. Koneckonců ne každá společnost je schopna zvládnout velké integrační projekty nebo konfiguraci rozhraní API.

Trend č. 5: Analýza dat

Mnoho společností postrádá přehled a transparentnost, pokud jde o jejich portfolio zákazníků. Právě to je jedna z věcí, kterou mohou analýzou dat získat. Analýza dat umožňuje identifikovat klíčové zákazníky (se specifickými rysy) v databázi CRM a následně najít zástupce cílové skupiny na trhu. Pomáhá také podpořit růst v rámci stávající zákaznické základny a najít nové klienty. Za tímto účelem se poznatky z analýzy dat zapracovávají do plánování kampaní, v tom případě hovoříme o „account based marketingu“.

Online marketing pro začátečníky (seminář)

Trend č. 6: Řízení rizik

Řízení rizik nabývá také v oblasti marketingu na stále větším významu. Společnosti využívají ukazatele rizika od externího poskytovatele dat, aby zjistily, zda jsou potenciální odběratelé finančně zdraví a zda jsou schopni platit faktury včas a dodržovat předpisy. Marketingové týmy vyřazují společnosti, které představují riziko, již v počátku, ideálně ještě předtím, než je prověří obchodní tým. Potenciální obchodní partneři jsou rovněž prověřováni a hodnoceni buď manuálně, nebo v automatizovaném procesu.

Trend č. 7: Environmentální, sociální a správní aspekty (ESG)

Navazování obchodních vztahů s udržitelnými společnostmi je pro mnoho podniků na prvním místě seznamu priorit. Marketingové týmy jsou stále častěji žádány, aby zkontrolovaly, zda jsou potenciální obchodní partneři prověřeni s ohledem na jejich udržitelnost a potenciální rizika ESG. Využívají k tomu údaje ESG, poskytované společnostmi jako Dun & Bradstreet, jež zpracovávají data o podnikatelských subjektech. Údaje poukazují na to, jak udržitelně fungují zákazníci i dodavatelé.

Na závěr specialistům marketingu připomínáme, že rok 2024 znamená definitivní konec souborů cookie třetích stran. Společnost Google totiž do konce roku zakáže jejich používání ve svém vlastním prohlížeči Chrome. B2B firmy proto musejí zvážit strategie, jak se přizpůsobit, a ty pak rychle implementovat. Řešení jako Visitor Intelligence umožňují zjistit, které firmy navštěvují vaše webové stránky a o jaké nabídky mohou mít zájem. Odtud máte dobrý základ pro pochopení problémů, které potřebují řešit – a ideální výchozí bod pro marketing založený na datech.  

Redakčně upravená tisková zpráva Dun & Bradstreet

• Teritorium: Česká republika
• Oblasti podnikání: Marketing, média a PR

Doporučujeme