Vítězové národního kola soutěže Creative Business Cup (CBC) Readmio (za rok 2021) a FaceUp (za rok 2020) reprezentovaly Českou republiku na globálním finále CBC, které se uskutečnilo 28. a 29. června online z dánské Kodaně. Soutěže se zúčastnily firmy z více než osmdesáti zemí po celém světě. Český startup FaceUp se umístil v první šestici soutěžících.
Národní kolo CBC v Česku organizuje již pátým rokem agentura CzechInvest. Ta vyhledává inovativní startupy z oblasti kulturních a kreativních průmyslů a pomáhá ověřit jejich globální potenciál, propojovat je s investory a usnadnit jim přístup ke kapitálu.
Pohádky baví děti i rodiče víc díky zvukovým efektům
Letošní vítěz národního kola, Startup Readmio, vyvíjí aplikaci na čtení pohádek, kterou si stáhlo již přes 100 tisíc uživatelů. Aplikace vyniká zvukovými efekty, které vtahují posluchače do děje a získává si tak bezkonkurenční zájem mezi rodiči i dětmi. Pohádky jsou oblíbené v Česku i na Slovensku a k tomu startup pracuje na rozšíření aplikace například do Spojeného království nebo Německa.
Šikanu odhalí aplikace i ve firmách nebo domácnostech
Výhercem ročníku 2020 je firma FaceUp, za kterou stojí tři bývalí brněnští gymnazisté. Ti vytvořili webovou a mobilní aplikaci, která odhaluje šikanu ve školách, firmách nebo už i v domácnostech a pomáhá s jejím řešením. V současnosti je v projektu zaregistrováno přes 1800 škol a firem v patnácti zemích světa.
„Misí CzechInvestu je pomáhat českým podnikatelům, abychom díky nim žili v prosperující, sebevědomé zemi. Všichni podnikatelé potřebují mít odhodlání, zápal pro věc, nápad. Zejména startupy, a to i v oblasti kulturních a kreativních průmyslů, však prokazují ještě něco navíc – celospolečenský přesah, schopnost najít tržní niky, nebo je dokonce vytvořit. Daří se jim tak ukázat, že česká kreativita má globální potenciál,“ komentuje výsledky českých startupů generální ředitel CzechInvestu Patrik Reichl.
Pořadatelem mezinárodní soutěže Creative Business Cup je nezisková organizace Creative Business Network, která se zabývá podporou startupů z oblasti kreativních průmyslů. Soutěž pořádá každoročně již od roku 2012 s cílem podporovat kreativní startupy, propojovat je navzájem a pomoci jim při hledání investora i dobývání zahraničních trhů.