Česká společnost je v ohledu udržitelnosti specifická. Účastníci konference se shodli, že ke komunikaci a posouvání udržitelnosti a zelených projektů je vhodné vytvořit co nejširší koalici. Společná prezentace udržitelnosti na projektech, které ověří v praxi svou funkčnost, může působit přesvědčivě na skeptičtější část české společnosti.
Umělou inteligenci lze využít i v oblasti ochrany zákazníka. Souhlasy a informace, které musí spotřebitel odkliknout, než se dostane ke službě, o kterou stojí, jsou stále složitější a komplexnější. Často tak souhlasy nelze považovat za informované. Mezi zajímavými myšlenkami diskutujících zaznělo, že umělá inteligence by nemusela sloužit pouze obchodníkům a podnikatelům, ale naopak i spotřebitelům. Pomocí aplikace využívající algoritmus, díky kterému by spotřebitel získal informaci, jestli daný souhlas odpovídá jeho bezpečnostnímu profilu, aniž by musel celý text číst nebo souhlasy pouze rezignovaně odklikával.
V debatě zazněla i témata, kterým se Spotřebitelské fórum věnuje dlouhodobě, například hromadné žaloby a úvěrování. K připravované úpravě hromadných žalob vystoupila na místě také zástupkyně Ministerstva spravedlnosti Anežka Janoušková. Hromadné žaloby jsou institut, který v České republice, jako v jednom z mála státu EU chyběl. Při zachování pojistek před zneužitím se může v dohledné době stát nástrojem, na kterém bude široká shoda a podpora. „Přeshraniční úvěrování v evropské unii dosud nefunguje, podnětem pro předsednictví ČR 2022 by mohlo být právě dokončení fungujícího vnitřního trhu v oblasti digitálních služeb a případně i finančních služeb.“ komentoval aktuální situaci předseda správní rady Spotřebitelského fóra Kryštof Kruliš.
Redakčně upravená tisková zpráva SF