Dle společnosti eMarketer dosáhl v roce 2020 obrat celosvětové e-commerce hodnoty 4,2 bilionů dolarů, což meziročně představuje nárůst o více než 25 procent. Nejinak je tomu v České republice, kde navíc ještě rychleji roste zájem prodejců o zahraniční expanzi. Prodejci ovšem naráží na problémy týkající se různých specifik v jednotlivých regionech a problémů spojených s vytvářením a správou nejen jejich lokálních e-shopů, ale i těch zahraničních.
S tím se jim snaží pomoci původem česká společnost Retailys, s jejíž pomocí prodejci mohou prodávat rovnou v celé Evropě. Přes e-shopy a další online prodejní kanály spravované systémem systému Retailys obchodníci prodají každý měsíc zboží za desítky milionů korun a při současném tempu růstu by měl obrat platformy překročit hodnotu jedné miliardy korun už v příštím roce.
Přečtete si také Český startup Retailys uspěl v Asii. Teď pomáhá s expanzí i dalším firmám
Retailys v posledních třech letech výrazně posiluje svoji pozici, přičemž již krátce po svém rozjezdu byl projekt vybrán do akceleračního programu v Singapuru, který organizovala česká státní agentura CzechInvest. Zde Retailys založil po Londýně svoji druhou zahraniční pobočku. I díky tomu měl projekt následně možnost se zapojit do dalších specializovaných programů pro startupy, které CzechInvest organizuje a které Retailysu pomohly urychlit rozvoj svého produktu.
Společnost také získala řadu ocenění, například zvítězila v anketě Digitální firma roku 2019 pořádané Asociací malých a středních podniků. Vedle toho už stovky českých firem prošly školeními a kurzy zahraniční e-commerce, které firma sama či ve spolupráci s dalšími organizacemi pořádá.