Program pomáhá v růstu nadějným technologickým projektům se společenským přesahem. Projektu pomohl se zdokonalením vlastního produktu, ale díky dohledu odborných mentorů také načerpat nové zkušenosti v marketingu a dalších odvětvích.
Závěrečný Demo day programu proběhl 15. června a Z-Bionics zde spolu s ostatními projekty představily, jak se za uplynulých šest měsíců posunuly. Tím se uzavřel jubilejní desátý ročník akceleračního programu.
„Vyvinout bionickou paži nás napadlo v roce 2019. Když jsme prototyp představili jednomu z našich prvních uživatelů, který přišel o ruku při autonehodě, byl nadšený. Zpětná vazba našich uživatelů je pro nás při vývoji nesmírně důležitá, neboť hraje klíčovou roli při zásadních designových rozhodnutích. Kromě toho je i motorem k dalšímu vývoji,“ popisuje začátky projektu Z-Arm František Zerzáň, zakladatel a CEO Z-Bionics.
„V jubilejním desátém ročníku jsme se opět mohli seznámit s několika nadějnými projekty, které mají skutečný potenciál zlepšovat život. Každý ze čtyřky projektů či startupů nám svou prezentací při Demo day ukázal, že si naši podporu právem zasloužil. Viděli jsme velké pokroky na všech možných úrovních. Ať už ve vylepšení produktu nebo v marketingovém snažení. Jednoduše jsem pyšný na to, kam se projekty za uplynulých šest měsíců posunuly. A už dnes musím říct, že se těším na další ročník a nové projekty,“ říká Jan Fencl, programový manažer Nadace Vodafone..
Na designu bionické paže se podílejí sami uživatelé
Vývojáři startupu Z-Bionics pracují na bionické paži již přes tři roky. Za tuto dobu se jim podařilo vyvinout plnohodnotný produkt, který dnes pomáhá prvním uživatelům. Bionickou paži vyvíjejí v úzké spolupráci s odborníky a především těmi, kteří ji sami každý den používají.
Výroba bionické paže začíná skenováním protézy pacienta a důkladnou analýzou poskytnutých dat, aby bionická paže co nejlépe seděla konkrétnímu uživateli. Paže je počítačově modelována a jednotlivé komponenty tištěny na 3D tiskárně. Následně prochází sérií testů. Poté, co vývojáři produkt předají uživateli, se pravidelně setkávají a získávají zpětnou vazbu.
„Největší překážkou při vývoji bylo škálování výrobního procesu, který vyžaduje mnoho manuální práce. Ovšem díky tomu, že máme motivovaný a neustále rostoucí tým nadšenců, se nám daří tyto zádrhely překonávat,“ dodává Zerzáň.
Zdokonalení prototypu i zkušenosti v marketingu
V rámci půlročního akceleračního programu Laboratoř Nadace Vodafone obohatil projekt Z-Arm svou bionickou paži o možnost vzdálené konfigurace.
„Po několika měsících můžeme říct, že program překonal naše očekávání. S jeho pomocí jsme se zásadním způsobem posunuli vpřed – obohatili svůj prototyp o významnou novinku a díky konzultacím s mentory jsme se zlepšili v marketingu. Účastí v Laboratoři jsme také získali mnoho cenných kontaktů,“ komentuje účast v programu Zerzáň.
Po skončení akceleračního programu hodlá projekt Z-Arm vyvinout nové způsoby ovládání a nadále zlepšovat funkčnost svého produktu.
Demo day zakončil půlrok tvrdé práce
Demo day, který proběhl 15. června, definitivně uzavřel desátý ročník programu. Čtveřice projektů měla za úkol představit, na čem pracovali po dobu šesti měsíců tvrdé práce. Laboratoř jim na vývoj poskytla 100 tisíc korun a především intenzivní mentoring.
Cílem jednotlivých projektů je posílit prevenci sexuálního násilí, vyvinout vzdálený přístup pro bionickou paži, rozvíjet komunitní platformu pro osoby se speciálními potřebami nebo využít virtuální realitu při operacích mozkových nádorů.
Redakčně upravená tisková zpráva Laboratoře Nadace Vodafone
Laboratoř Nadace Vodafone byla vytvořena jako unikátní akcelerační program pro projekty, které rozvíjí společenské inovace s využitím informačních a komunikačních technologií. Laboratoř se zaměřuje jak na existující startupy, tak na neziskové organizace, sociální podniky či univerzitní projekty. Takto pomohla už více než 100 projektům, kterým rozdělila přes 31 milionů korun. Mezi podpořenými projekty byly například telefony pro nevidomé Blindshell, aplikace Včelka, aplikace CF Hero či mobilní hra pro nevidomé herního studia Kikiriki Games. Partnerem projektu je platforma Vodafone Nápad roku.