Vyplývá to z průzkumu portálu StartupJobs, ve kterém odpovídalo 1 400 respondentů. Výsledek tak na sledovaném vzorku odhalil popularitu českých startupů a jejich zakládajících osobností.
Česká startupová scéna je rok od roku větší a vitálnější. Téměř polovina mladých technologických firem, které u nás vzniknou, se těší úspěchu i po deseti letech.
To se promítá také do povědomí veřejnosti, kdy alespoň jednu mladou technologickou firmu s ambicí prorazit na trhu se svým inovativním podnikatelským nápadem zná nadpoloviční většina dotázaných, a to přes 60 procent.
Žraloci startupových vod. Nejpopulárnější je Productboard
Z odpovědí na otázku: „Které startupy a jejich vůdčí osobnosti znáte?“ vyplynulo, že největší povědomí mají lidé o českých společnostech, jež zaznamenaly globální úspěch.
Pomyslným vítězem průzkumu se stal letošní jednorožec neboli firma s hodnotou více než jedné miliardy dolarů Productboard, vyvíjející softwarové nástroje pro produktový management. Startup zná polovina dotázaných.
Druhá výzva projektu Technologická inkubace bude vyhlášena začátkem roku
Na druhém místě se umístil Rohlík, známý pro 36,5 % lidí. Třetí místo obsadil český internetový vyhledávač letenek Kiwi. Nižší procenta v řádech desítek odpovědí pak v průzkumu zaznamenaly startupy STRV, Avast, Průša, Shipmonk nebo Dodo.
Mezi populárními zakladateli, jejichž jména si lidé vybaví v souvislosti s českou startupovou scénou, vede podnikatel a investor Tomáš Čupr, který stojí za založením několika úspěšných českých startupů včetně společnosti Rohlík – uvedlo ho 14 procent dotázaných. V odpovědích Čechů zazněla také jména Oliver Dlouhý, Simona Kijonková nebo Josef Průša.
„Troufám si říct, že popularita startupů je v České republice stále větší. Startupový svět lidi láká, protože představuje skvělé prostředí menších či větších inovativních firem s výjimečnou firemní kulturou a zajímavými benefity,“ komentuje Filip Mikschik, zakladatel a CEO StartupJobs.