Otázkou je, ve které zemi se tyto vozy budou vyrábět. Stellantis již v říjnu minulého roku koupil 21 % jeho akcií. Projekt bude řídit nová společnost Leapmotor International, přičemž Stellantis bude vlastnit 51 % a Leapmotor 49 % akcií, a zároveň bude mít Stellantis výhradní právo exportovat, prodávat a vyrábět produkty Leapmotor mimo Čínu.
Pokud se vozy budou vyrábět v Evropě, dohoda by mohla mít určité výhody pro pracovníky v evropském automobilovém odvětví. Evropské továrny však mohou jen velmi obtížně soupeřit s těmi čínskými, pokud by však EU následovala příkladu Spojených států a zavedla cla na elektromobily vyráběné v Číně, je pravděpodobné, že by se auta mohla vyrábět lokálně v Evropě.
ExportMag.cz: Ve světě vznikne síť ekologických učeben Archimedes s českými technologiemi
Pozornost Stellantis se začíná odkloňovat od výroby na italském trhu. Ještě loni v lednu prohlašoval Carlos Tavares, CEO Stellantis, že do roku 2030 budou vyrábět na italském trhu milion vozidel ročně. V roce 2023 se však jejich výroba v Itálii zastavila na 521 842 vozech (752 122 vozech doplněných o užitkové vozy), přičemž celkově se na italském trhu vyrobilo 541 tisíc vozů.
V roce 2024 se situace nejspíše nezlepší, jelikož prozatímní výsledky domácí výroby automobilů poukazují na pokles o 31,3 % v březnu a o 21,1 % v prvním čtvrtletí. Co se týče zaměstnanosti, v Itálii působí pouze 17 % ze 43 tisíc zaměstnanců celé skupiny. Navíc investice do italské výroby klesají, a to má negativní důsledky i pro navazující odvětví.
Italský automobilový průmysl se může bez Stellantisu rozloučit s velkosériovou výrobou a ponechat tak jedno z nejdůležitějších výrobních odvětví vysoce specializovaným výrobcům automobilů, jako jsou Ferrari a Lamborghini.