Národní výbor pro politiku elektrických vozidel Thajska, který vede premiér Srettha Thavisin, na začátku února schválil speciální odpočet daně pro podniky, které přejdou od nákladních aut a autobusů s fosilními palivy k elektrovozům.
Podle programu budou moci firmy, které si pořídily elektrická nákladní auta či autobusy vyrobené v Thajsku, odečíst ze svých daní dvojnásobek skutečné ceny vozidla. Firmy, které si pořídí importované elektrické vozy, mohou odečíst až 1,5 násobek. Opatření bude platné do konce roku 2025.
ExportMag.cz: Digitrony slaví comeback. Český startup uspěl s technickou stavebnicí
Vláda vydala podpůrná opatření pro všechny segmenty elektrovozů, od osobních po motocykly, nákladní auta a autobusy. To významně pomůže zvýšit přijetí nákladních aut a autobusů s elektrickým pohonem, snížit znečištění v dopravním sektoru a podpořit firmy v jejich snaze dosáhnout cíle nulových emisí.
Vozidla, která jsou do pobídky zahrnuta, musí sloužit pro komerční využití, jako jsou kontejnerová auta, auta pro přepravu nebezpečných látek, speciální auta a tahací auta, stejně jako elektrické autobusy.
Vláda také schválila opatření pro finanční granty pro výrobce baterií, kteří čerpají z Fondu na zlepšení konkurenceschopnosti Thajska. Částka závisí na tom, jak velké jsou investice a o jaké technologie se jedná. Čím větší je investice, tím větší budou finance. Thajsko takto podporuje výrobu baterií, které jsou klíčovým prvkem v dodavatelském řetězci elektrovozů. Dále zajišťuje udržitelnost a odolnost trhu s elektrovozy.
S plnou podporou vlády pro propagaci elektrovozů se Thajsko řadí mezi největší automobilové producenty v jihovýchodní Asii a je v první desítce světové produkce automobilů a automobilových exportérů. Thajsko zahájilo programy na podporu elektromobility a subvencování jejich cen v roce 2022. Podařilo se mu významně zvýšit poptávku a přilákat investice od 14 výrobců a dovozců za 2,2 miliardy dolarů.