Japonská automobilka bude tento nový čínský závod stavět sama, nikoli prostřednictvím společného podniku, jako je tomu u jejích stávajících podniků FAW Toyota nebo GAC Toyota.
Toyota by se tak mohla stát první japonskou automobilkou, která bude mít závod v Číně, což podtrhuje význam tohoto největšího automobilového trhu na světě. Podrobností o chystané továrně je zatím málo, uvádí se, že Lexus chce do roku 2035 100 % svých celosvětových prodejů zajistit elektromobily a do roku 2030 chce prodat 1 milion elektromobilů.
ExportMag.cz: Ve světě vzniká síť ekologických učeben Archimedes s českými technologiemi
V loňském roce značka prodala v Číně zhruba 180 000 vozů, a zatímco většina ostatních západních automobilek se do roku 2024 potýkala s problémy, prodeje Lexusu oproti loňsku vzrostly o 3 %.
Před rokem 2018 musely zahraniční automobilky, které chtěly v Číně zřídit výrobní závody, spolupracovat s místní firmou. Nyní mohou značky vstoupit na trh bez společného podniku. Vybudování závodu v Číně pomůže Toyotě těžit z levné, kvalifikované a efektivní místní pracovní síly potřebné k výrobě elektromobilů.