Trend nápojů s nízkým obsahem alkoholu v Británii a další informace z potravinářského sektoru

Ve Spojeném království dochází k výraznému nárůstu prodeje nápojů s nízkým obsahem alkoholu nebo bez alkoholu a také k nárůstu nabídky nápojů s alternativním složením, které se stávají velkým hitem mezi britskými spotřebiteli.

Je to jen trend suchého ledna, nebo to bude začátek nového trendu v nápojích do budoucna?

Ilustrační fotografie

Odstranění data spotřeby mléka v britském supermarketu Morrisons

Jeden z největších supermarketů ve Velké Británii Morrisons oznámil odstranění data spotřeby na lahvích s mlékem. Datum bude nahrazeno označením „best before“, tedy obdobou informace „minimální trvanlivost do“.

Důvodem je snaha omezit likvidaci mléka po datu spotřeby. Nákupčí mléka v Morrisons mimo jiné uvedl, že celé generace lidí v minulosti testovaly použitelnost mléka čichem a že to mohou udělat i současní spotřebitelé.

Stavebnictví zažívá v Británii po pandemii boom. V čem jsou šance pro české firmy?

Zda budou tento krok následovat i další maloobchodníci ve Spojeném království zůstává otázkou.

Restaurace rychlého občerstvení McDonalds, KFC a Burger King nabízejí nové veganské produkty

Ve Velké Británii se neustále zvyšuje zájem o veganské a vegetariánské pokrmy, a proto nyní všechny přední restaurace s rychlým občerstvením nabízejí zcela nové produkty tohoto druhu. Je otázkou, zda trend přetrvá a jaké to bude mít dopady na masný průmysl.

Nabízené produkty:

  • McDonalds – Beyond Meat burgers
  • KFC – Beyond Chicken nuggets
  • Burger King – The Vegan Butcher (Unilever) Non chicken nuggets

Daň z masa – zapříčiní pád britské vlády?

Autor Národní potravinové strategie v UK Henry Dimbleby varoval vládu Velké Británie, že „nevydrží ani týden“, pokud zavede daně, kterými by chtěla přimět obyvatele Británie jíst méně masa.

Národní potravinová strategie pro Spojené království vyzvala k zavedení daní z cukru nebo soli, ale nedoporučila zavést daň z masa, a to přesto, že toto doporučení bylo zvažováno. Místo toho strategie pouze apelovala na vládu, aby nasměrovala spotřebitele k trendu menší spotřeby masa.

Autoři: Paul Wilkins a Tibor Angyal, místní zástupci ČR pro agro-potravinářství, velvyslanectví ČR v Londýně. Více informací o nástrojích Ministerstva zemědělství na podporu exportu naleznete na webu eagri.cz v Proexportním okénku.

• Teritorium: Evropa | Velká Británie | Zahraničí

Doporučujeme