Je to jen trend suchého ledna, nebo to bude začátek nového trendu v nápojích do budoucna?
Odstranění data spotřeby mléka v britském supermarketu Morrisons
Jeden z největších supermarketů ve Velké Británii Morrisons oznámil odstranění data spotřeby na lahvích s mlékem. Datum bude nahrazeno označením „best before“, tedy obdobou informace „minimální trvanlivost do“.
Důvodem je snaha omezit likvidaci mléka po datu spotřeby. Nákupčí mléka v Morrisons mimo jiné uvedl, že celé generace lidí v minulosti testovaly použitelnost mléka čichem a že to mohou udělat i současní spotřebitelé.
Stavebnictví zažívá v Británii po pandemii boom. V čem jsou šance pro české firmy?
Zda budou tento krok následovat i další maloobchodníci ve Spojeném království zůstává otázkou.
Restaurace rychlého občerstvení McDonalds, KFC a Burger King nabízejí nové veganské produkty
Ve Velké Británii se neustále zvyšuje zájem o veganské a vegetariánské pokrmy, a proto nyní všechny přední restaurace s rychlým občerstvením nabízejí zcela nové produkty tohoto druhu. Je otázkou, zda trend přetrvá a jaké to bude mít dopady na masný průmysl.
Nabízené produkty:
- McDonalds – Beyond Meat burgers
- KFC – Beyond Chicken nuggets
- Burger King – The Vegan Butcher (Unilever) Non chicken nuggets
Daň z masa – zapříčiní pád britské vlády?
Autor Národní potravinové strategie v UK Henry Dimbleby varoval vládu Velké Británie, že „nevydrží ani týden“, pokud zavede daně, kterými by chtěla přimět obyvatele Británie jíst méně masa.
Národní potravinová strategie pro Spojené království vyzvala k zavedení daní z cukru nebo soli, ale nedoporučila zavést daň z masa, a to přesto, že toto doporučení bylo zvažováno. Místo toho strategie pouze apelovala na vládu, aby nasměrovala spotřebitele k trendu menší spotřeby masa.