Údaje průzkumu, který společnost Waitrose prováděla, ukázaly, že třetina (32 %) respondentů nyní pravidelně konzumuje klasická jídla, jako například těstoviny nebo brambory a kuřecí maso a ryby.
Prodej bramborových příloh se v roce 2023 zvýšil o 19 %, přičemž nejvyhledávanější jsou hranolky a gratinované brambory. Rostl i prodej mražených bramborových produktů – například prodej mražených hranolek se zvýšil o 80 %.
V roce 2023 také o 23 % vzrostl prodej nealkoholických nápojů a nápojů s nízkým obsahem alkoholu, což souvisí s obecnějším snížením spotřeby alkoholu ať již ze zdravotních, nebo ekonomických důvodů.
ExportMag.cz: Namíchat si müsli po svém? „Zábavné pochoutky“ firmy Mixit uspěly i ve světě
Zpráva také ukázala obnovený zájem o fermentované potraviny – prodeje koření nebo nakládaných okurek vzrostly o 14 % a kimči o 44 %. Populární zůstává italská kuchyně a potraviny obohacené o bílkoviny. Jedním z obecných trendů byl také nákup větších balení a potravin v akcích.
Mezi potraviny a nápoje, u kterých se prodeje naopak snížily, patří zeleninové chipsy, jejichž prodej se propadl o 15 %, a nízkotučné mléčné výrobky.