Samotný pivní trh je v Libanonu velice malý, s roční spotřebou piva na hlavu na úrovni 6 litrů piva. Výroba v místních pivovarech přesáhla hodnotu 1 mil. hl piva s cílovým prodejem nejenom na místním trhu, ale i v okolních státech.
Omezené množství piva je exportováno do Sýrie, Spojených arabských emirátů a Jordánska. Hlavními výrobci piva v Libanonu jsou společnosti Almaza, Beirut Beer, pivovar 961, Elmir a Colonel beer.
Libanon je i výrobcem sladového extraktu, což je potravinový přípravek z mouky, krupice, škrobu a sladových výtažků, neobsahujících kakao. Používá se zejména při výrobě těsta pro pekárenskou produkci.
V roce 2021 Libanon exportoval 18 000 tun sladového extraktu, zejména do Saúdské Arábie, Spojených arabských emirátů a Kataru. Koncem roku 2021 byl export veškeré zemědělské produkce z Libanonu do Saúdské Arábie z politických důvodů zastaven a Libanon v současné době hledá nové trhy.
Ramadán dočasně mění fungování islámských zemí. Na co musí dát exportér pozor?
Globální trh s pivním sladem
Země s největším objemem výroby a spotřeby sladu byla v roce 2021 Čína, která ve sledovaném období dvojnásobně překonala USA – druhého největšího výrobce a spotřebitele na světě. Německo se umístilo na třetím místě, následované Brazílií.
Pokud jde o hodnoty exportu, tak Francie, Belgie a Kanada tvořily země s největšími objemy vývozu s celkovým podílem 33 %. Z finančního hlediska byly celosvětové největšími trhy dovážejícími pivní slad Brazílie, Mexiko a USA, které dohromady představovaly 27 % celosvětového dovozu.
Průměrná exportní cena sladu se v roce 2021 pohybovala na úrovni 490 USD za tunu oproti dnešním cenám převyšujícím 600 USD za tunu. V roce 2022 začaly libanonské pivovary hledat cesty k navázání pravidelné spolupráce s českými sladovnami. Doposud kupoval český slad pouze libanonský pivovar Beirut Beer.