Tržní podíly prodejců potravin v Británii

Podle nových údajů společnosti Kantar, která se zaměřuje na analýzy trhu, má nejvyšší tržní podíl na prodeji potravin v Británii za poslední tři měsíce supermarket Tesco.

Jeho podíl je 27,7 % a tržby mu meziročně vzrostly o 4,6 %. Na dalších místech se umístily supermarkety Sainsbury’s s podílem 15,2 %, Asda s 12,8 %, Aldi s 10 %, Morrisons s 8,7 %.

Ilustrační fotografie

Podíl supermarketu Lidl na britském trhu s potravinami je 8,1 %, Coop má 5,5 %, Waitrose 4,5 %, Iceland 2,4 %, Ocado 1,8 %, další supermarkety 1,8 % a nezávislí prodejci 1,5 %.

V celém odvětví prodeje potravin v Británii vzrostly tržby za poslední měsíc pouze o 1 %, což představuje nejpomalejší nárůst za poslední dva roky. Na nízký nárůst prodejů mělo vliv špatné počasí a také inflace, byť klesající. Zastavila se také frekvence návštěv obchodů.

Průměrný britský zákazník navštívil supermarket v červnu 16,3krát, zatímco v červnu loňského roku to bylo 16,4krát. S příchodem slunečného a teplejšího počasí se opět očekává nárůst prodejů potravin a nápojů v Británii.

Autor: Paul Wilkins, místní zástupce ČR pro agro-potravinářství, velvyslanectví ČR v Londýně. Více informací o nástrojích Ministerstva zemědělství na podporu exportu naleznete na webu eagri.cz v Proexportním okénku. Zdroj

• Teritorium: Evropa | Velká Británie | Zahraničí
• Témata: Ekonomika ve světě
• Oblasti podnikání: Obchod

Doporučujeme