Jak potvrdil veletrh WorldFood Istanbul, na tureckém trhu se rýsují zajímavé příležitosti také pro české potravináře.
Veletrh si už získal oblibu českých potravinářů. Za podpory Ministerstva zemědělství ČR a Generálního konzulátu v Istanbulu firmy i letos využily příležitost představit moderní potraviny a doplňky, které se stávají trendem ve zdravé výživě. České společnosti zaujaly především kvalitou.
ExportMag.cz: Výrobci alternativních potravin spolupracují v organizaci ProVeg
Turecko je jednou z mála potravinově soběstačných zemí na světě. Dlouhodobě se umisťuje v produkci na předních příčkách, s přesahem do regionů jihovýchodní Asie, států Zálivu a Afriky. Nejenom v Turecku zároveň roste poptávka po zdravé stravě, biopotravinách, doplňcích stravy, nebo kojenecké a dětské výživě. V potravinářské výrobě roste zájem o nové technologie, modernizaci a bioprodukci.
České firmy na veletrhu
WorldFood v Istanbulu se svým zaměřením již tradičně těší velkému zájmu vystavovatelů, nákupčích i návštěvníků z regionu. V rámci projektu na podporu ekonomické diplomacie PROPED účastníci navázali na předchozí úspěšná představení českých firem. Na národním pavilonu se představily společnosti AG Food, PROM-IN, Well Well Potraviny a Biogena. České firmy získaly prezentací svých ojedinělých produktů zaslouženou pozornost.
Účast na veletrhu dala rovněž příležitost k průzkumu trendů a sortimentu, o který je zájem, a který dokáží čeští potravináři také svým zákazníkům nabídnout ve vynikající kvalitě. Na veletrhu WorldFood Istanbul 2024, který se konal na začátku září, vystavovalo celkem 1 276 firem ze 43 zemí a navštívilo jej 72 864 návštěvníků ze 155 zemí.
Význam ekonomické diplomacie
Vzhledem ke struktuře a zvyklostem tureckého trhu, s ohledem na dynamický vývoj, má aktivita ekonomické diplomacie zcela zásadní význam v podobě posílení pozic jednotlivých českých subjektů, získání dalších odběratelů a obchodní spolupráce. Prioritou je aktivní asistence v etablování českých firem nejenom na tureckém trhu, k čemuž účast na obdobných projektech velmi významně napomáhá. Česká účast oslovila nejenom turecký trh, ale také návštěvníky a nákupčí z okolních zemí, což zásadně přispívá k budování obchodních příležitostí.