Turecko má zájem o dovoz kvalitních a výživných produktů

Turecko je jedním z největších světových zemědělských a potravinářských trhů. Nadále však také dováží řadu potravinářských produktů, s důrazem na kvalitní zpracování a výživnou hodnotu.

Jak potvrdil veletrh WorldFood Istanbul, na tureckém trhu se rýsují zajímavé příležitosti také pro české potravináře.

Ilustrační fotografie

Veletrh si už získal oblibu českých potravinářů. Za podpory Ministerstva zemědělství ČR a Generálního konzulátu v Istanbulu firmy i letos využily příležitost představit moderní potraviny a doplňky, které se stávají trendem ve zdravé výživě. České společnosti zaujaly především kvalitou.

ExportMag.cz: Výrobci alternativních potravin spolupracují v organizaci ProVeg

Turecko je jednou z mála potravinově soběstačných zemí na světě. Dlouhodobě se umisťuje v produkci na předních příčkách, s přesahem do regionů jihovýchodní Asie, států Zálivu a Afriky. Nejenom v Turecku zároveň roste poptávka po zdravé stravě, biopotravinách, doplňcích stravy, nebo kojenecké a dětské výživě. V potravinářské výrobě roste zájem o nové technologie, modernizaci a bioprodukci.

České firmy na veletrhu

WorldFood v Istanbulu se svým zaměřením již tradičně těší velkému zájmu vystavovatelů, nákupčích i návštěvníků z regionu. V rámci projektu na podporu ekonomické diplomacie PROPED účastníci navázali na předchozí úspěšná představení českých firem. Na národním pavilonu se představily společnosti AG Food, PROM-IN, Well Well Potraviny a Biogena. České firmy získaly prezentací svých ojedinělých produktů zaslouženou pozornost.

Ilustrační fotografie

Účast na veletrhu dala rovněž příležitost k průzkumu trendů a sortimentu, o který je zájem, a který dokáží čeští potravináři také svým zákazníkům nabídnout ve vynikající kvalitě. Na veletrhu WorldFood Istanbul 2024, který se konal na začátku září, vystavovalo celkem 1 276 firem ze 43 zemí a navštívilo jej 72 864 návštěvníků ze 155 zemí.

Význam ekonomické diplomacie

Vzhledem ke struktuře a zvyklostem tureckého trhu, s ohledem na dynamický vývoj, má aktivita ekonomické diplomacie zcela zásadní význam v podobě posílení pozic jednotlivých českých subjektů, získání dalších odběratelů a obchodní spolupráce. Prioritou je aktivní asistence v etablování českých firem nejenom na tureckém trhu, k čemuž účast na obdobných projektech velmi významně napomáhá. Česká účast oslovila nejenom turecký trh, ale také návštěvníky a nákupčí z okolních zemí, což zásadně přispívá k budování obchodních příležitostí.

Informace poskytnuta Generálním konzulátem České republiky v Istanbulu (Turecko). Autoři: René Daněk, ekonomický diplomat, Jakub Dluhosch, asistent ekonomického úseku.

• Teritorium: Asie | Turecko | Zahraničí
• Oblasti podnikání: Potravinářský průmysl

Doporučujeme