Zdroj: CzechTrade

Únorový Meeting Point poradí podnikatelům s vývozem do více než 60 zemí světa

Meeting Point CzechTrade, největší proexportní událost v Česku, letos proběhne 20. a 21. února v Praze. České firmy zde mohou konzultovat své zahraniční obchodní záměry s řediteli z 52 zahraničních kanceláří, kteří poskytují firmám servis pro více než šedesátku států.

Akce se uskuteční v Jižním sálu 3 pražského Kongresového centra. V nabídce zemí jsou letos nově Filipíny, Arménie, Katar a země Střední Ameriky a Karibiku, jako Dominikánská republika, Kostarika, Panama nebo Guatemala. Účastníci se mohou zdarma přihlásit až na pět půlhodinových konzultací. Přítomni budou také odborníci z Klientského centra pro export a Design Centra CzechTrade.

Předešlý Meeting Point se konal v říjnu na Mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně. | Ondřej Baše

Na Meeting Point CzechTrade každoročně přichází jednat téměř 400 českých firem. Ředitelé zahraničních kanceláří během 30 minut poskytnou expertizu k rozvoji byznysu v zahraničí, zhodnotí reálné šance zahraniční expanze a doporučí, jak nejlépe postupovat.

„Jde o jednu z nejdůležitějších akcí roku pro podporu internacionalizace českých firem. Konzultace s našimi odborníky na jednom místě jsou skvělou příležitostí, jak získat cenné informace, které nejsou dostupné z žádných jiných zdrojů. Vzhledem k bohatým zkušenostem zahraničních kanceláří na daném trhu firmy řeší konkrétní investiční i exportní příležitosti, možnosti propojení s vhodnými obchodními partnery, ale také způsob komunikace, který je pro každý trh specifický,“ říká o akci Radomil Doležal, generální ředitel CzechTrade.

Jak expandovat na exotické trhy

Firmy mohou jednat jak se zástupci ze zemí Evropské unie, tak i z těch vzdálenějších, jako je Singapur, Nigérie nebo Mexiko. Úplně poprvé letos akce přivítá ředitele ze zastoupení na Filipínách, chybět nebudou ani zástupci kanceláří v katarském Dauhá či texaském Austinu, které jsou již v plném provozu.

„Právě na první pohled exotičtější země mají pro řadu tuzemských firem obrovský potenciál k rozvoji obchodních aktivit. Odborníci CzechTrade asistovali u řady slibných příležitostí ke vstupu na zahraniční trhy a disponují znalostmi a kontakty, které jsou pro takový vstup klíčové,“ vysvětluje Radomil Doležal s tím, že například Nigérie je dosud nenasyceným trhem, a tedy velkou příležitostí pro výrobce z celého světa.

Specialisté poradí také s designem

Meeting Point CzechTrade je zajímavou událostí také pro české firmy, které vnímají důležitost designu svých výrobků. O možnostech podpory a spolupráce v této oblasti se mohou poradit se specialisty Design Centra CzechTrade, které je národní platformou státní podpory designu.

„Design Centrum CzechTrade velmi aktivně propojuje firmy s designéry a pomáhá tak vytvářet konkurenceschopné produkty, které mají větší šanci uspět na zahraničním trhu. Na akci firmám představíme naše kompletní služby v oblasti produktového designu. Aktuální je zejména dotační iniciativa Design Credits, která poskytuje financování design-inovací malým a středním podnikům. Designérům nabízíme registraci do online databáze Adresář designérů CzechTrade, která slouží jednak jako seznam dodavatelů designérských služeb v rámci dotačních projektů a také jako platforma pro propagaci v zahraničí,“ říká Zuzana Sedmerová, vedoucí Design Centra CzechTrade.

Malé a střední podniky mohou žádat o dotaci na kreativní služby v rámci výzvy Design Credits

Konzultace poskytnou také odborníci z Klientského centra pro export, které je společnou aktivitou Ministerstva průmyslu a obchodu, Ministerstva zahraničních věcí a agentury CzechTrade.

• Teritorium: Česká republika

Doporučujeme