Akci uspořádalo zahraniční zastoupení CzechTourism pro USA a Kanadu ve spolupráci s Generálními konzuláty České republiky v Torontu a New Yorku. Workshopy a série B2B jednání proběhly na online platformě Eventtia, na které si účastníci workshopů zvolili partnery pro své schůzky na základě profilů a nabídky.
Akce vyvolala velký zájem na obou stranách a byla velmi pozitivně hodnocena. I když je turismus jedním z odvětví nejvíce postižených současnou pandemií, účastníci se většinou soustředí na možnosti a příležitosti, které budou spojeny s postupným a očekávaným návratem k normální situaci v roce 2021. Česká republika si přitom udržuje svou pozici a prezentaci jako atraktivní turistické destinace pro severoamerické návštěvníky.
Na české straně se účastnilo zhruba 30 společností ze všech segmentů cestovního ruchu, na druhé straně Atlantiku byl zájem ještě vyšší – kolem 80 partnerů z USA a 70 z Kanady. V rámci dvoudenního workshopu se uskutečnilo více než 230 schůzek na kanadské a 270 na americké straně.
Projekt na podporu ekonomické diplomacie PROPED, hrazený z rozpočtu Ministerstva pro místní rozvoj České republiky, pomohl v době pandemie posílení B2B spolupráce v oblasti cestovního ruchu a ukázal, že i době, kdy cestovní ruch přes Atlantik téměř neexistuje, je možné efektivně a účinně hledat nové partnery, navazovat nové vazby a připravovat se na budoucnost. To potvrzují i některé předběžné objednávky, v rámci schůzek již domluvené.
Informace poskytnuta Generálním konzulátem České republiky v Torontu (Kanada).