Festival navázal svým úspěchem na první ročník realizovaný v srpnu 2018. Tentokrát se akce uskutečnila na dvojnásobné ploše a v reprezentativnějších prostorách hotelu Renaissance Harbour View.
V úvodu vystoupil generální konzul Jan Juchelka, který zdůraznil význam podobných akcí na podporu českých firem v teritoriu. Poté náměstek ministra zemědělství Jindřich Fialka ve svém vystoupení vyzdvihl kvalitní české potravinářské produkty, které se uchází o uplatnění na místním trhu. Následovala prezentace viceprezidentky Svazu vinařů paní Liany Hrabálkové, která představila česká zúčastněná vinařství, a pak byla zahájena vlastní ochutnávka českých výrobků.
Festivalu se zúčastnilo přes 120 místních odborníků z řad nákupčích, dovozců nebo distributorů. Celkově 15 zúčastněných českých firem reprezentovalo 6 výrobců a vývozců vína (Vinařství Omasta, Ludwig, Lacina a firmy Bluetouch, Rajzl Export Import a Víno J. Stávek), 5 dodavatelů piva (Pilsner Urquell vč. značky Kozel, Budějovický Budvar, Royal Czech Beer, PMS Přerov, Regent), dva producenty destilátů (Becherovka, L’OR), dva výrobce sladkostí (Marlenka, Pražská čokoláda) a navíc se zúčastnila firma SIMANDL s instantními nápoji a firma Indiana s výrobky se sušeným masem.
Generálnímu konzulátu se osvědčila pravidelná komunikace s partnery v teritoriu během celého roku, jako jsou místní dovozci alkoholických nápojů nebo s komorou Hong Kong General Chamber of Wine and Spirits, která zajistila zhruba polovinu zúčastněných místních odborníků.
Festival českého piva a vína splnil své zadání. České firmy i delegace ministerstva zemědělství ocenily hojnou účast hongkongských partnerů a navázané nové kontakty, líbila se reprezentativnost prostředí i bohatý raut s českou kuchyní, jako byl guláš, chlebíčky nebo polévky. Hosté zejména ocenili variantu českého guláše a točeného piva z Plzně i Budějovic, která se již v hojné míře do Hongkongu dováží.
K propagaci naší země přispěla na dvou plátnech projekce videa „Czechia has marvellous people“ a na pódiu figuroval velkoprostorový obraz s noční Prahou z provenience CzechTourism. Kromě katalogu festivalu s profily českých firem si hosté mohli odnést časopis Czech Business & Trade se zaměřením na potravinářský průmysl a další propagační materiály.
České firmy, zejména vinařství, vidí perspektivu odbytu jejich výrobků v teritoriu, a proto zvažují účast na listopadovém veletrhu Hong Kong International Wine and Spirits Fair. Generální konzulát firmy podpoří formou koktejlu pro vybrané české a hongkongské partnery a připraví návrh projektu ekonomické diplomacie.
Informace poskytnuta Generálním konzulátem České republiky v Hongkongu (Čína).