Veletrh Japan Aerospace se po šestileté odmlce vrátil na tokijské výstaviště Big Sight, a s ním i český národní stánek, kde bylo, stejně jako v roce 2018, možné najít to nejlepší z českého leteckého, kosmického a dronového průmyslu.
Českou účast a její oficiální zahájení osobně podpořil vrchní ředitel Marian Piecha za Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR. Na organizaci se stejnou měrou také podílela Ministerstvo obrany ČR a Velvyslanectví ČR v Tokiu.
ExportMag.cz: Digitrony slaví comeback. Český startup uspěl s technickou stavebnicí
Možnosti vystavovat na prestižní akci v rámci společné české expozice, kterou připravila lokální zastoupení agentur CzechTrade a CzechInvest ve spolupráci s Velvyslanectvím ČR v Tokiu, využilo dvacet firem – 5M, CEITEC – Středoevropský technologický institut, Výzkumný a zkušební letecký ústav, Czech Aircraft Group, Dronetag, ERA, esc Aerospace, FlyinDiamonds, Iguassu Software Systems, Inpraise Systems, L.P.P. holding, Mejzlik Propellers, MGM COMPRO, PBS GROUP, Radalytica, Advacam, ESC Aerospace, Cruiser Aircraft, Orličan a TOSEDA. Přímo na stánku českou expozici doplnili i zástupci čtveřice oborových asociací – Asociace leteckého a kosmického průmyslu ČR, Moravský letecký klastr, Aliance pro bezpilotní letecký průmysl a Czech Space Alliance.
Zájemci o český aerospace mohli vedle samotného stánku, jenž byl výhodně umístěný v blízkosti vstupu do jedné z výstavních hal, navštívit i jednu ze dvou doprovodných akcí, ať již blok 13 prezentací zástupců českých firem a asociací v hlavním konferenčním sále výstaviště, nebo večerní seminář a networkingovou akci, uspořádané při příležitosti veletrhu v prostorách Velvyslanectví ČR v Tokiu.
Podle oficiálních statistik organizátorů si na čtyřdenní akci našlo cestu 37 168 návštěvníků a prezentovalo se na ní 663 firem a asociací. Návštěvnost tak byla sice o několik tisíc nižší než v případě předchozích ročníků, nicméně propad zaznamenal poslední výstavní den, jenž je určený laické veřejnosti.
Ze samotných reakcí zúčastněných českých firem je patrné, že navzdory nižší návštěvnosti veletrh ve své byznysové části ani po dlouholeté odmlce neztratil nic ze své atraktivity, a nadále představuje ideální místo pro navazování potřebných kontaktů, a to nejen pro vstup na japonský trh.