Ve světě maloobchodního prodeje automobilů se chystá Chicago vydat na cestu vpřed

Chicago Autoshow v McCormick Place se otevírá ve čtvrtek 9. února a potrvá 10 dní.  Po tři desetiletí probíhala chicagská show vždy následně po lednové International Auto Show v Detroitu. Detroit byl preferovaným místem pro výrobce automobilů, kteří zde každoročně odhalovali nové modely, což lákalo i pozornost médií. V letošním roce se v Detroitu objevily tři desítky takových „odhalení“.
Překvapivým krokem však je, že Detroit přesune svou show od příštího roku na červen. Jako důvody pro tuto změnu uvádí vedení detroitské show vše od chladného počasí až po blízký termín Consumer Electronics Show (8. – 11. ledna) v Las Vegas, na které představují výrobci automobilů nové technologie. Výhoda první automobilové show v novém roce, která do teď patřila Detroitu, bude od příštího roku patřit Chicagu. Chicago show bude mít v budoucnu širší nabídku prodejců a více nových vozů.
Joe Webb, majitel Dealer Know Consultig z Lake Mary na Floridě, se domnívá, že žádná významná automobilka si nebude chtít nechat ujít událost v Chicagu na začátku nové sezóny. Změna by také mohla zvýšit návštěvnost lidí žijících mimo město  a poskytnout více práce pro místní hotely, restaurace a další služby spojené s cestovním ruchem. Oficiální údaje o návštěvnosti nejsou veřejně dostupné, ale odhaduje se, že účast na show v Chicagu se pohybuje mezi 900 000 a 1 milionem lidí. S téměř 1000 vozidly je to největší americká auto show.
I přesto se 118letá show potýká s některými problémy.  Podlahový prostor se zmenšil zhruba o čtvrtinu na 1 milion čtverečních stop a také v uplynulých deseti letech zmizely z trhu značky automobilů jako Oldsmobile, Merkur, Saturn a Pontiac.


  • Země: US – Spojené státy americké
  • Datum zveřejnění: 02.02.2019

Zdroj: https://www.chicagobusiness.com/transportation/chicago-auto-show-grabs-wheel
Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade Chicago

Souborové přílohy

• Témata: Zahraniční obchod

Doporučujeme