Většina britských spotřebitelů upřednostňuje produkty Fair Trade

Průzkum nadace The Fairtrade Foundation ve spolupráci s analytiky společnosti Kantar odhalil, že asi tři čtvrtiny (77 %) britských spotřebitelů upřednostňují výrobky Fair Trade před jinými alternativami.

V roce 2022 byl v Británii například zaznamenán nárůst maloobchodního prodeje banánů, kávy nebo čaje s etiketou Fair Trade. Stále více maloobchodníků v Británii nabízí produkty s tímto označením v rámci prodejních akcí.

Ilustrační fotografie

Supermarkety Aldi a Lidl patří v Británii mezi dva největší britské prodejce kakaa s označením Fair Trade. Supermarket Asda zařadil speciální kategorii Fair Trade do svého internetového obchodu. Kavárny M&S používají výhradně čaj a kávu s označením Fair Trade již od roku 2006.

Podle nadace Fairtrade Foundation je propojení zemědělců, podniků a spotřebitelů založené na principech Fair Trade důležité pro udržitelnost. Výzkum také ukázal, že zemědělci, kteří používají standardy a programy Fair Trade a mají taky spravedlivější podíl na přidané hodnotě, jsou v době globální krize odolnější.

Autoři: Paul Wilkins a Tibor Angyal, místní zástupci ČR pro agro-potravinářství, velvyslanectví ČR v Londýně. Více informací o nástrojích Ministerstva zemědělství na podporu exportu naleznete na webu eagri.cz v Proexportním okénku. Zdroj

• Teritorium: Evropa | Velká Británie | Zahraničí
• Oblasti podnikání: Maloobchod | Obchod | Zemědělství a lesnictví

Doporučujeme