Hodnota této stomilionové země je však podstatně nižší oproti Malajsii (2,4 mld. USD), Filipínám (2,5 mld.), Singapuru (2,5 mld.), Thajsku (3,7 mld.) či Indonésii (9,4 mld.).
V roce 2022 vzrostly online objednávky jídel v jihovýchodní Asii o pouhých 5 %, neboť znovuotevření ekonomiky po covidu přesunulo poptávku po potravinových službách více do off-line režimu. Singapur, Indonésie a Thajsko zaznamenaly v roce 2022 dokonce pokles.
Podle singapurské agentury Momentum Works byl ve Vietnamu nárůst hodnoty objednávek prostřednictvím aplikací pro doručování potravin (např. Grab a Shopee Food) vyšší než v jiných zemích jihovýchodní Asie. Grab and Shopee Food dominovaly ve Vietnamu s podíly 47 % a 45 %. Zbývajících 8 % připadlo na Gojek a Baemin (ten však ze země odešel koncem roku 2023).
ExportMag.cz: Namíchat si müsli po svém? „Zábavné pochoutky“ firmy Mixit uspěly i ve světě
Gigant pro rozvoz jídla Baemin zastavil všechny služby ve Vietnamu v prosinci 2023 kvůli masivní konkurenci. Mateřská společnost původně korejského start-upu Baemin a německé Delivery Hero uvedla, že se nyní chce zaměřit na své největší trhy.
Baemin započal ve Vietnamu provozovat své služby v roce 2019, tj. v době, kdy se na zdejším trhu objevilo několik firem s dodávkami potravin se strategií „cash burning“ (spalování hotovosti). Nová společnost tak negeneruje zisky a spotřebovává své hotovostní rezervy. Baemin například nabízel počáteční slevy až 50 %, aby přilákal zákazníky.
Spoluzakladatel a generální ředitel společnosti Delivery Hero, Niklas Östberg, agentuře Reuters sdělil, že celkový asijský trh je dobrý kromě Vietnamu. Společnost tam nevykázala žádné zisky a nedokázala si je ani v dlouhodobém horizontu představit. Hořká zkušenost firmy Delivery Hero svědčí o velkém konkurenčním prostředí ve Vietnamu a zájmu mnoha tuzemských i zahraničních firem o „cash burning“ v této zemi.