Aby podniky dosáhly úspěchu, musí se obratně orientovat ve vyvíjejícím se prostředí regulace a dodržování předpisů, strategicky plánovat svůj přístup a zůstat proaktivní a adaptabilní, aby si udržely svou konkurenční výhodu a efektivně reagovaly na trendy na trhu.
Zdravotní péče v Číně neustále roste. Trh je dynamický, díky čemuž je jedním z nejatraktivnějších na světě. Trh je však silně regulován, s vysokými požadavky na shodu a silnou konkurencí. Aby zahraniční investoři úspěšně vstoupili na tento trh, je zásadní porozumět příslušným průmyslovým zásadám a požadavkům na dodržování předpisů a vytvořit dobře přizpůsobenou strategii. Při investování by jednou z prvních úvah mělo být, zda konkrétní sektor, do kterého chci vstoupit, umožňuje zahraniční investice.
ExportMag.cz: V Německu zaujala hra pro nevidomé, ti se podílejí i na jejím vývoji
Navzdory pokračující liberalizaci, která umožňuje zahraniční účast odstraněním položek ze zvláštních administrativních opatření (negativní seznam) pro přístup k zahraničním investicím a přidáním položek do katalogu podporovaných odvětví pro zahraniční investice, stále existují sektory, které jsou zakázány nebo omezeny pro zahraniční investice.
Čínský zdravotní sektor je vysoce regulovaný a konkurenceschopný. Patří mezi nejslibnější trhy v globálním zdravotnickém sektoru. Aby tu zahraniční investoři uspěli, musí být proaktivní a agilní, strategicky plánovat, jednat rychle a pracovat svědomitě. Důležité je držet krok s nejnovějšími politikami, a to nejen s těmi, které se týkají správy a dodržování předpisů v sektoru, ale také s těmi, které nastiňují průmyslové priority vlády.
Inovace jsou navíc klíčovou výhodou zahraničních investorů, zejména těch, kteří mají odborné znalosti v určité oblasti. Je moudré zúročit kreativitu a produkty přizpůsobit potřebám čínského trhu. Důležité je i ošetření duševního vlastnictví, které pomůže udržet konkurenční výhodu.
A konečně, těm, kteří neznají čínský trh, doporučuje agentura CzechTrade uzavřít partnerství s místními společnostmi a profesionálními agenturami, které usnadní vstup na trh a dodržování předpisů. S výběrem takového vhodného obchodního partnera může pomoci jedna z čínských kanceláří v Šanghaji nebo v Pekingu.