Začátkem září společnost Itoen Ltd. uvedla na trh aktualizovanou verzi svého zeleného čaje Oi Ocha. Nový výtvarný návrh obalu pro plastové lahve a čajové sáčky je založen na designech vytvořených umělou inteligencí.
Na základě konceptuálních návrhů generovaných z obrázků a klíčových slov jako „listy zeleného čaje“ a „zdraví“ profesionálové vytvořili finální design. Živě zelená barva a křivky jsou použity ke zvýraznění živého a zdravého obrazu nápoje.
Designéři obvykle potřebují přibližně tři týdny na vytvoření zhruba 10 konceptuálních návrhů, zatímco program AI vytvořil téměř třikrát více konceptů za kratší dobu. Kvůli obavám z porušení autorských práv bylo použití AI omezeno pouze na tvorbu konceptů.
ExportMag.cz: Exportní aliance? Staví vzorové chytré město, šíří slávu českého piva
AI používaná společností Itoen je služba poskytovaná firmou Plug Inc., marketingovou společností se sídlem v Tokiu. Společnost nechala AI zanalyzovat data z předchozích průzkumů, které zahrnovaly 10,2 milionu lidí, a zvýšil přesnost prostřednictvím společného výzkumu s Univerzitou v Tokiu. Více než 860 firem z oblastí, jako jsou potravinářství, farmacie a nakladatelství nyní tuto službu používá.
V srpnu aktualizovala společnost Mitsui Norin Co. design obalu svého hlavního produktu, Nitto Kocha Royal Milk Tea, a změnila prvky jako hustotu barvy a barvu textu. Nový design byl vybrán na základě výsledků analýzy AI z několika možností, který nakonec vybrali zaměstnanci společnosti.
„Použití AI by mělo pomoci zvýšit produktivitu v oblasti designu. Nicméně lidé musí nadále nést zodpovědnost za důležité rozhodnutí, zda přijmout design či nikoli,“ řekl Tasuku Kashiwamura, hlavní výzkumný pracovník institutu Dai-ichi Life Research Institute Inc., který se otázkami souvisejícími s AI zabývá.