Agentura CzechTrade nabízí exportérům novou službu zdarma. Webové semináře si pochvalují zejména zástupci malých tuzemských firem, pro které jsou příležitostí, jak se dozvědět novinky o situaci na zahraničních trzích či cenné rady, jak na tyto trhy expandovat.
Exportérům podávají pomocnou ruku jejich úspěšní kolegové, ale především ředitelé zahraničních kanceláří CzechTrade.
Semináře jsou v maximálně míře interaktivní – vývozci mohou v reálném čase pokládat řečníkům otázky, jež je v souvislosti s vývozem do příslušné země zajímají.
„Potřebné znalosti a informace nyní zájemci od našich zahraničních pracovníků získají, aniž by museli někam jezdit, z kanceláře či z domova prostřednictvím počítače připojeného na internet. Vzdělávací semináře on-line navštěvuje mnohem více lidí, než by to bylo možné fyzicky,“ popisuje generální ředitel CzechTrade Radomil Doležal.
Dopad covidu na vzájemný obchod
Semináře organizované oddělením exportního vzdělávání CzechTrade se v krizi zaměřují především na důsledky pandemie covid-19 a její dopad na obchod tamních podniků s českými firmami. Informují o stavu místní ekonomiky či nových možnostech vzájemného obchodu. Zaznívají zde také zkušenosti, tipy a rady hostů, kteří patří mezi úspěšné vývozce.
Dosud byly firmám touto formou představeny například Velká Británie, Francie, Mexiko, Itálie, Španělsko, Kazachstán, Německo, či některé země Latinské Ameriky.
Zejména o Německo, které je dlouhodobě největším českým obchodním partnerem, byl během předešlých seminářů mimořádný zájem.
Německo potřetí. Tentokrát o e-commerce
Agentura na podporu obchodu proto připravila další webinář k Německu s podtitulem Online expanze na německý trh: Jak na marketing, který proběhne v úterý 27. října.
E-commerce se dnes mimořádně rychle rozvíjí nejen v České republice, ale i u našich západních sousedů. Účastníci akce se dozvědí, jaké jsou základní rozdíly mezi českým a německým trhem, či jak na analýzu tamní e-commerce.
Lektoři jim poradí, jakou zvolit strategii expanze a jaká je její finanční náročnost. Podnikatelé se budou moci zeptat i na základní náležitosti při tvorbě webových stránek v SRN či právní aspekty byznysu v on-line prostředí. Náplní bude i on-line marketing a porovnání s běžnými marketingovými nástroji.
Ještě dříve – tedy ve čtvrtek 22. října – se mohou exportéři zúčastnit online semináře Proměny na ukrajinském trhu – aktuální informace. Praktické informace jim poskytnou ředitelka zahraniční kanceláře CzechTrade v Kyjevě Oksana Antonenko a její hosté – advokátka Monika Šimůnková Hošková z advokátní kanceláře PETERKA & PARTNERS a úspěšný exportér Petr Žirovnický ze společnosti Brunnthaller-CS.
Poslední na podzim naplánovanou akcí je teritoriální seminář Možnosti expanze na brazilský trh. Brazílie je silně protekcionistickou zemí, je proto poměrně obtížné se svými produkty v tomto odbytišti prosadit. Jak na to se ptejte ředitele zahraniční kanceláře v Sao Paulu Miroslava Manďáka. Seminář se zaměří na to, jaké je současné ekonomické klima v největší jihoamerické zemi, dopady na obchod mezi ČR a Brazílii a kde hledat případné pozitivní impulzy v souvislosti s pandemií.
CzechTrade má v blízké budoucnosti v plánu ještě teritoriální webové semináře k Polsku a Itálii.
„On-line formát je pro účastníky pohodlnější a díky stávající situaci, touze po informacích i anonymitě se i více zapojují a kladou velice zajímavé dotazy,“ přidává svou zkušenost ředitel zahraniční kanceláře CzechTrade v Kolumbii Pavel Eichner.
jap