Workshop SIC prozradil, jak získat kvalitní data o firmách v inovacích

Dne 13. dubna uspořádalo Středočeské inovační centrum (SIC) workshop Využití dat o firmách v inovacích a firemním rozvoji. Účastnili se ho zástupci 10 firem a výzkumných center Středočeského kraje, kteří si odnesli konkrétní tipy, kde a jak kvalitní data získat.

Prozradil je SIC odborník na databáze firem Jiří Štěrba. Podívejte se níže na vybrané tipy, které by se vám mohly hodit.

Workshop | SIC

SIC má ambici dlouhodobě podporovat kvalifikované rozhodování na základě relevantních dat. Jeho cílem je zmapovat potřeby a požadavky firem i výzkumných center a pomáhat jejich projektům také datovou podporou a analytickým know-how. Workshop Využití dat o firmách v inovacích a firemním rozvoji uspořádalo SIC s cílem pomoci vám najít data pro segmentaci, efektivní obchod či marketing. Umožnit vám sledovat trendy v různých odvětvích a najít klíčové informace o trhu a konkurenci.

V SIC chtěli zároveň osvětlit, které širší databáze firem a kontaktů vám pomohou poptat či nabídnout výrobek nebo službu. Věnovali se ale i tomu, jak získat data pro ověření tržního potenciálu vašeho výzkumu.

Tipy z workshopu:

Když lovíte relevantní kontakty v hlubokých vodách internetu, používejte sofistikované nástroje

Jen ve Středočeském kraji je 350 000 ekonomických subjektů, v celé ČR pak 2,9 milionu. SIC odborník Jiří Štěrba poradil, díky kterým sofistikovaným nástrojům se v tomto objemu zorientujete, které z nich můžete využít zdarma a za které se vám naopak vyplatí zaplatit.

Konkrétně na workshopu probrali specifika a výhody řešení Hoovers a Albertiny od D&B, Merku a Leadů od Imperu, Prospectoru firmy BizMachine a analytiky od Frost&Sullivan. Všechny představené platformy pomáhají firmám směřovat k efektivnímu vztahovému businessu a analytickému přístupu k datům.

Hlavní snahou je snížit náklady na obchod (a další činnosti ve firmě) a zároveň zvýšit obrat a zisk (zvýšit kvalitu leadů, rychleji začínat obchodní proces, zvyšovat produktivitu obchodu, kvalitněji komunikovat a argumentovat a udržet si náskok před konkurencí). V mnoha případech je nevhodnější možností přímé napojení zdrojů firemních dat do vlastního CRM.

Workshop | SIC

Než oslovíte zákazníky, udělejte si průzkum trhu

Nezbytnou součástí úspěšného podnikání je analýza konkurence a znalost situace na trhu. SIC workshop poradil, jak oborová a segmentační data získat a zpracovat. Dalším tématem byla eliminace rizik spojených s problémovými subjekty. Účastníci se dozvěděli, jak se vyhnout například firmám ve finančních problémech, v likvidaci či firmám s nekalou formou podnikání.

Než převezmete výsledky vyhledávání pomocí umělé inteligence (AI), ověřte si jejich pravdivost

SIC workshop ukázal na příkladech, které informace AI zpracovává přesně a věcně správně, a které výsledky jsou zatím nepřesné. Účastníci workshopu z IT oblasti se každopádně shodli, že AI již nyní přináší velkou pomoc a časovou úsporu.

Když chcete koupit kvalitní databázi, rozhodujte se zejména dle její komplexnosti a účelu využití dat

Nezapomeňte si stanovit, kdo bude s databází pracovat (vybírat a zpracovávat data). Pokud potřebujete v oblasti firemních dat pomoci, oslovte SIC – rádi vaše potřeby proberou a doporučí vhodné řešení. Workshop byl první akcí spojenou s dlouhodobějším projektem, který do portfolia služeb SIC přinese odbornou podporu firem a výzkumných center v oblasti práce s daty (o firmách a trhu).

SIC vám chce pomáhat definovat, co je v této oblasti důležité, jak informace získat a jak je efektivně využít. Také chce mít know-how i výhodné možnosti, jak pokročilé a sofistikované nástroje využít. 

Zdroj: Středočeské inovační centrum

Doporučujeme