Téměř polovina respondentů (48 %) uvedla, že nakupuje potraviny v akcích, využívá slevové kupóny a přechází na cenově výhodnější privátní značky.
Nákup produktů, jako jsou cukrovinky nebo zmrzlina, 22 % respondentů výrazně omezuje a místo nich kupuje raději jenom základní trvanlivé potraviny. Hlavním kritériem pro nákup potravin zůstává cena (47 %), dále pak nutriční hodnota (25 %) a chuťové vlastnosti (17 %).
ExportMag.cz: Výrobci alternativních potravin spolupracují v organizaci ProVeg
Zpráva také odhalila stále větší problém nedostatku potravin, a to zejména mezi mladými Kanaďany. Téměř polovina příslušníků generace Z (46 %) konstatovala, že na nákup potravin čerpá peníze z úspor nebo si je půjčuje, což je nejvyšší procento ze všech věkových skupin. Pouze 13 % nejstarší generace – narozených před rokem 1946 – uvedlo, že potřebuje finanční pomoc na nákup potravin.
Při dotazování na důvěru v kanadský potravinářský průmysl respondenti nejvíce zmiňovali zemědělce, a to s hodnocením 3,7 bodů z 5. V těsném závěsu za nimi se umístilo ministerstvo zdravotnictví a federální agentura pro kontrolu potravin. Naopak nejnižší hodnocení důvěry získaly velké obchodní řetězce.