Změna spotřebního chování v Kanadě

Nová pololetní zpráva Dalhousie University v Halifaxu ukazuje, že inflace cen potravin nutí Kanaďany výrazně měnit své nákupní zvyklosti. Nejvíce vzrostly podle 84 % respondentů výdaje za potraviny.

Téměř polovina respondentů (48 %) uvedla, že nakupuje potraviny v akcích, využívá slevové kupóny a přechází na cenově výhodnější privátní značky.

Ilustrační fotografie

Nákup produktů, jako jsou cukrovinky nebo zmrzlina, 22 % respondentů výrazně omezuje a místo nich kupuje raději jenom základní trvanlivé potraviny. Hlavním kritériem pro nákup potravin zůstává cena (47 %), dále pak nutriční hodnota (25 %) a chuťové vlastnosti (17 %).

ExportMag.cz: Výrobci alternativních potravin spolupracují v organizaci ProVeg

Zpráva také odhalila stále větší problém nedostatku potravin, a to zejména mezi mladými Kanaďany. Téměř polovina příslušníků generace Z (46 %) konstatovala, že na nákup potravin čerpá peníze z úspor nebo si je půjčuje, což je nejvyšší procento ze všech věkových skupin. Pouze 13 % nejstarší generace – narozených před rokem 1946 – uvedlo, že potřebuje finanční pomoc na nákup potravin.

Při dotazování na důvěru v kanadský potravinářský průmysl respondenti nejvíce zmiňovali zemědělce, a to s hodnocením 3,7 bodů z 5. V těsném závěsu za nimi se umístilo ministerstvo zdravotnictví a federální agentura pro kontrolu potravin. Naopak nejnižší hodnocení důvěry získaly velké obchodní řetězce.

Autor: Filip Lameš, zemědělský diplomat, velvyslanectví ČR v Ottawě. Více informací o nástrojích Ministerstva zemědělství na podporu exportu naleznete na webu eagri.cz v Proexportním okénku. Zdroj: Alberta Farmer Express

• Teritorium: Amerika | Kanada | Zahraničí
• Témata: Ekonomika ve světě
• Oblasti podnikání: Maloobchod | Obchod | Potravinářský průmysl

Doporučujeme