Potravinářské společnosti totiž redukují hmotnosti svých výrobků a zároveň zvyšují jejich ceny. Podle nového průzkumu společnosti Barclays tento trend spotřebitelé pozorují nejčastěji u výrobků, jako jsou například čokolády, chipsy nebo sušenky.
Průzkum také ukázal, že na základě tohoto jevu 21 % zákazníků přechází ke značkám, které velikost svých výrobků nezmenšily.
V únoru se například standardní balení jednoho typu čokoládových sušenek snížilo ze 400 g na 360 g, jejich cena však vzrostla o 20 pencí. Počet sušenek jiného druhu ve velkém balení byl zmenšen z osmi tyčinek na sedm, ale cena se zvýšila o 0,25 pencí za jednotlivá balení. Ke zmenšení hmotnosti došlo ale například i u majonéz, např. až o 200 g, přičemž jejich cena se zvýšila o 14 %.
ExportMag.cz: Namíchat si müsli po svém? „Zábavné pochoutky“ firmy Mixit uspěly i ve světě
Zmenšování produktů je zapříčiněno v největší míře ruskou invazí na Ukrajinu, která zvýšila náklady na zemědělské komodity, jako jsou pšenice a rostlinné oleje, které se hojně používají při výrobě nejoblíbenějších britských sušenek. Do zvýšené ceny zpracovaných produktů se pak mohou promítnout i dražší energie.
V důsledku vysokých cen potravin více než třetina (35 %) britských zákazníků nakupuje zboží ve větších množstvích, aby se jim podařilo ušetřit. 41 % britských spotřebitelů pak ze stejného důvodu nakupuje zboží v různých obchodech.