Vybraný exportní specialista vám usnadní nejen orientaci v systému státní podpory exportu, ale bude s vámi po celou dobu zpracování vaší služby.
Konkrétní službu nebo dotaz pro vás zpracují zastupitelské úřady ČR nebo zahraniční kanceláře CzechTrade, případně další odborníci.
Z důvodu sjednocení přístupu ke službám v celé zahraniční síti jsou všechny základní služby při prvotním zájmu exportérů o vstup na trh poskytovány zdarma.
Na tyto základní služby navazují další specializované služby.
Úvodní konzultace se specialistou Klientského centra pro export
Informace o systému státní podpory exportu českým podnikatelům
Zhodnocení exportní připravenosti klienta a doporučení dalších kroků
KCE
Příprava na obchodní jednání v konkrétním teritoriu (ID 2)
Doporučení, jak vést obchodní jednání na daném trhu s ohledem na místní specifika kultury, způsobů komunikace a podnikání
Vyhledání, event. oslovení základního okruhu vhodných partnerů podle možností a domluvy s klientem
Zprostředkování seznamu tlumočníků a překladatelů a například i logistiky podle možností
Poskytnutí podpory a asistence při obchodním jednání podle potřeby a možností
Poskytnutí základních informací o legislativních a technických podmínkách vstupu na trh
Ověření existence firmy v daném teritoriu
KCE + JZS
Informace pro exportéry a identifikace obchodních příležitostí (ID 3)
Základní informace pro výběr a možnosti vstupu na konkrétní trh, zahrnující např. poskytnutí základních informací o podmínkách vstupu na trh; využití Mapy oborových příležitostí pro hledání oborových příležitostí
Bezplatná informační služba s výstupem na portálu BusinessInfo.cz a v newsletteru „CzechTrade denně“ zahrnující zahraniční poptávky, projekty a tendry, investiční příležitosti a nabídky zahraničních firem
Informace o připravovaných seminářích, teritoriálních a oborových setkáních pro rozšíření znalosti teritoria
Asistence a podpora při jednání se zahraničními oficiálními institucemi a státními podniky (ID 4)
Pomoc při vytipování partnerů podle oborů a teritorií
Podpora při zajištění schůzek, včetně případné účasti
Poskytnutí logistické podpory dle možností a dohody (např. zprostředkování tlumočení)
Konzultace s ekonomickými diplomaty, případně velvyslanci v příslušných teritoriích
Zastupitelské úřady ČR + KCE
Podpora u veřejných zakázek a využívání fondů vnější spolupráce EU a dalších fondů (ID 5)
Sledování a sdílení informací o chystaných a probíhajících veřejných zakázkách
Sledování a sdílení informací o chystaných veřejných zakázkách mezinárodních organizací (OSN, NATO, CERN apod.) a možném zapojení do projektů financovaných z fondů vnější spolupráce EU a dalších fondů (EDF, DCI, ENI, IPA, PI, EBRD, ADB apod.)
Informace o plánovaných kulatých stolech a seminářích zaměřených na bilaterální a multilaterální rozvojovou spolupráci, pořádaných pro podnikatelskou veřejnost
Politický vhled, obchodní znalosti a přístup k lidem a orgánům s rozhodovacími pravomocemi
Zastupitelské úřady ČR + MZV + KCE
Market Entry (ID 6)
Individuální služba sestavená na míru firmě, může obsahovat např. základní průzkum trhu, doporučení vhodné formy vstupu na trh, vyhledání obchodních kontaktů, podpora při zajištění logistiky, poskytnutí základních informací pro založení firmy nebo pobočky atd.
Až 24 hodin alokovaného času zahraniční kanceláře CzechTrade mimo země EU
Až 16 hodin alokovaného času zahraniční kanceláře CzechTrade v zemích EU
Možnost realizace služby až ve 3 teritoriích v průběhu 1 roku
CT
Oslovení potenciálních obchodních partnerů a ověření jejich zájmu o výrobek nebo službu (ID 7)
Zjištění obchodních kontaktů dle zadaných kritérií, aktualizace kontaktních údajů a oslovení firem včetně prezentace nabídky produktů a služeb klienta
Ověření zájmu o produkt či službu
Souhrnná zpětná vazba a doporučení dalšího postupu
Zjištění bonity zahraničích obchodních partnerů
CT
Organizace obchodních jednání (ID 8)
Zprostředkování a organizace obchodních schůzek klienta se zainteresovanými zahraničními firmami
Zajištění logistiky plus případné asistence a tlumočení při jednáních dle požadavku klienta
CT
Dlouhodobá exportní asistence (ID 9)
Asistence při obchodních jednáních a asistence při výběru místního zástupce
Podpora při jednání s úřady či při registraci nebo certifikaci výrobků
Průběžné poskytování informací z oboru včetně aktuálních oborových poptávek
Monitoring konkurence
Průzkum veletrhů a výstav, podpora při organizaci prezentací nebo účasti
Služba je poskytována v délce od 3 měsíců
CT
Praktická individuální pomoc podnikatelům na zahraničních trzích (ID 10)
Příprava obchodního plánu pro vstup na trh nebo investici (dovozní a vývozní statistiky, analýza trhu a konkurence, analýza potenciálu produktu klienta, cenotvorba)
Vyhledání a koordinace dodavatelské a partnerské sítě – poradenství „Route-to-Market“ (doporučení nejvhodnějšího vstupu na trh, vyhledání a oslovení vhodných odběratelů nebo dodavatelů, ověření zájmu o spolupráci a zprostředkování schůzek, bonita, doporučení odborných partnerů v místě)
Založení firmy v zahraničí (možné právní subjekty v teritoriu, administrativní kroky spojené se založením firmy, daňový systém, vyhledání vhodných prostor, komunikace s úřady a bankami, investiční pobídky)
Zajištění licencí, certifikací, registrací produktů a ochranných známek (identifikace bariér vstupu na trh, popis potřebných licencí na daném trhu pro daný obor, certifikace a registrace, kontakt na odpovídající instituce)
Obstarání průvodních dokumentů a povolení pro logistiku a celní agendu (identifikace bariér vstupu na trh, popis cel/kvót pro daný produkt, kontakt na odpovídající instituce v teritoriu)
CT
Projekty na podporu internacionalizace (ID 11)
Exportní inkubátor (rozvoj podnikání přímo v dané zemi díky přítomnosti vlastního zástupce firmy za využití zázemí kancelářských prostor a poradenských služeb zahraniční kanceláře CzechTrade; firma může využít po dobu 3–12 měsíců)
Exportní aliance (společná prezentace firem v zahraničí, sdílení know-how, společných synergií a vzájemné pomoci včetně sdílení nákladů s cílem zvýšit šance na úspěch v zahraničí)
Služby pro startupy (posouzení exportního potenciálu, prezentace v zahraničí a pitch před zahraničními investory)
Design Centrum CzechTrade (podpora průmyslového designu, zajištění služeb designérů, propagace českého designu v zahraničí, vzdělávání v oblasti design managementu, služby realizované v zahraničí Design Trend Monitoring a Tržní potenicál design-inovace)
Získejte potřebné kontakty, informace a znalosti přímo od expertů. Využijte široké nabídky akcí pro podnikatele v ČR a ve světě.
Výstavy a veletrhy v zahraničí:
Prezentace českých firem na zahraničních veletrzích s CzechTrade
Podpora propagace firem na výstavách v zahraničí v rámci projektů NOVUMM 2, NOVUMM2KET a DESIGN (program OP TAK)
České oficiální účasti – prezentace firem na zahraničních veletrzích pod hlavičkou ČR
Zahraniční akce a mise:
Organizace obchodních a oborových podnikatelských misí
Cílené akce pro exportní aliance, oborové asociace, sdružení a klastry
Projekty ekonomické diplomacie – cíleně zaměřené akce zastupitelských úřadů ČR na podporu českého exportu a prezentace exportérů na zahraničních trzích
B2B akce v ČR i zahraničí:
Sourcing Days CzechTrade – termínovaná osobní B2B jednání českých dodavatelů se zahraničními nákupčími
Podnikatelské incomingové mise do České republiky
Organizace dalších B2B setkání
Semináře, exportní konference a vzdělávání:
Exportní vzdělávání CzechTrade
Teritoriální konference a semináře
Exportní konference v regionech
Konzultace s ekonomickými diplomaty a řediteli zahraničních kanceláří CzechTrade
Konzultační dny se zahraničními kancelářemi CzechTrade
Projekty ekonomické migrace:
Informace o systému a projektech migrace za účelem ekonomických aktivit českých firem
Konzultace ohledně splnění kritérií jednotlivých projektů
Vysvětlivky: CT = CzechTrade, JZS = Jednotní zahraniční síť, KCE = Klientské centrum pro export, MPO = Ministerstvo průmyslu a obchodu, MZV = Ministerstvo zahraničních věcí.
Kromě služeb 7–11 jsou všechny služby poskytovány zdarma.
Registrací získáte možnost využívat portál naplno. Použít k tomu můžete klasicky e-mail a heslo, nebo se zaregistrovat pomocí svého účtu na sociální sítě (Google, Facebook, X, LinkedIn).