Rozcestník informací o Francii:
CzechTrade: Doporučení pro obchodování s Francií
Agentura CzechTrade připravila pro české podnikatele se zájmem o obchodní vztahy s Francií deset doporučení pro obchodování s tímto teritoriem. V roce 2020 pak byla doplněna o 4 bonusové tipy.
Desatero pro obchodování s Francií níže
4 doporučení pro francouzský trh:
- Zmapování trhu
Pro úspěšnou akvizici nových obchodních partnerů komunikujte ve francouzštině. Pro prvotní vyhledání kontaktů a prvotní zmapování trhu využívejte především francouzskou verzi internetového vyhledávače Google při zadávání správných klíčových slov. S těmito prvotními analýzami a vyhledáním a sestavením přehledného seznamu potenciálních odběratelů vám pomůže naše zahraniční kancelář CzechTrade Francie.
Místní společnosti obvyke provozují webových stránky jen ve francouzštině. V některých případech jsou kontaktní informace nahrazeny kontaktním formulářem. Obecný firemní e-mail zpravidla najdete v sekci „mentiones legales“, na konci každé stránky. - Oslovení firmy
První oslovení je nejvhodnější provést e-mailem ve francouzštině na obecné firemní e-maily. Krátce představte vaši firmu a produkty nebo služby, které nabízíte. Do přílohy přiložte katalog, ceníky, dodací podmínky a další marketingové materiály v PDF, vše ideálně přeložené do francouzštiny. Prezentační e-mail by měl být co nejstručnější a věcný.
ZK CzechTrade v Paříži doporučuje následnou telefonickou akviziční kampaň. Ideální je, když ovládáte francouzštinu. Volejte na obecná firemní telefonní čísla, kde se v 99 % případů spojíte s recepcí. Odvolejte se na předchozí e-mailovou konverzaci a požadujte kontakt na osobu odpovědnou za jednání s novými dodavateli. Této osobě opět pošlete akviziční e-mail nebo se s ní rovnou spojte telefonicky. - Reference
Pracujte s referencemi. Máte-li reference z Francie, vždy je uveďte již v prvotním oslovení. - Příprava materiálů
Věnujte čas přípravě kvalitních podkladů přímo ve francouzštině. Překlady nechte zkontrolovat rodilým mluvčím.
Desatero pro obchodování s Francií
1. Opřete se o místního partnera
Při prvotním vstupu na trh vyhledejte etablovaného místního partnera. Ten vám pomůže překlenout úvodní fázi a dodá důvěru vaší značce.
2. Nepodceňujte první dojem
Francouzi jsou zdatní argumentačně i obchodně. Nebojte se a nenechte se zatlačit do kouta. Dbejte na vizuální prezentaci.
3. Pro jednání využijte francouzštinu
Ačkoliv se situace mění, francouzština je stále nezbytnou součástí místního života. Připravte si ve francouzštině své prezentační materiály a nastudujte nějaké to „bonjour“.
4. Choďte včas, ale ne brzo
Schůzku si domluvte dopředu, přijďte na ni včas, ale ne dříve. Nesnažte se francouzského partnera zastihnout mezi 12 až 14 hodinou, o jakýchkoliv svátcích, v srpnu.
5. Obrňte se trpělivostí
Na reakci francouzské strany se obvykle čeká velmi dlouho. Kontakt v pravidelných intervalech opakujte, vždy s novou informací. Tím je vidět, že se vaše firma rozvíjí.
6. Cenu stanovujte s ohledem na západoevropskou konkurenci
Francouzi neuznají, že český výrobek může být dražší než španělský, italský či dokonce německý. Ponechejte si prostor pro mírnou slevu.
7. Kontakt iniciujte a opakujte
Nečekejte, že napíše Francouz. Ale svého partnera nezahlťte.
8. Nepodceňujte osobní kontakt
Naplánujte služební cestu a své partnery navštivte napřímo. Pozvěte je k vám do firmy.
9. Věnujte pozornost obchodní smlouvě
Prověřte si bonitu partnera, pojištění. Distribuční práva specifikujte geograficky a vymezujte je časem.
10. Využijte proexportní podporu
Zahraniční kancelář CzechTrade Francie nabízí pomoc českých firmám při prezentaci na veletrzích, v rámci asistenční podpory či při ověření partnera.
Tip: Obchodní desatera pro vybrané země světa / rychlá zkratka BusinessInfo.cz/10zo