Rozcestník informací o Německu:
CzechTrade: Doporučení pro obchodování s Německem
Agentura CzechTrade připravila pro české podnikatele se zájmem o obchodní vztahy s Německem deset doporučení pro obchodování s tímto teritoriem. V roce 2020 pak byla doplněna ještě o 4 bonusové tipy.
Desatero pro obchodování s Německem níže
Odkazy:
- Souhrnná teritoriální informace o Německu
- IXPOS – The German Business Portal
- Informace o veletrzích
- Veřejná databáze německých firem
- Sdružení německých obchodních zástupců
- Nástroj HUNTER
Desatero pro obchodování s Německem
1️. Respektujte kulturní odlišnosti a na jednání se připravte
Německý styl jednání je charakterizován věcností a přímostí. Buďte dobře připraveni a argumentačně vybaveni. Nepropadejte partnerově zdánlivé odměřenosti, Němci se nebojí konfliktu.
2️. Komunikujte systematicky
Vedete-li diskusi, snažte se o věcnou a strukturovanou debatu. Rozlišujte priority a neztrácejte se v drobnostech.
3️. Uplatněte schopnost improvizovat, ale zůstaňte profesionální
Ponechte stranou českou schopnost improvizace a kreativity, působte ale vždy profesionálně. Přizpůsobte se německé organizovanosti.
4️. Prezentujte se sebevědomě a formálně
Zkvalitněte svůj web a propagační materiály. Moderní prezentace je na německém trhu klíčem k úspěchu. Designově tam dominuje jednoduchost, minimalismus a méně výrazné barvy. Během jednání dbejte na formální vystupování – vhodné oblečení a kvalitní projev je rovněž zárukou dobrého dojmu.
5️. Nebojte se telefonovat
Telefonický rozhovor odhalí více než komunikace emailem. Vzhledem k formálnímu způsobu komunikace to může být výhodou.
6️. Nespoléhejte na angličtinu
Při komunikaci s malými a středními firmami je důležitá znalost němčiny. Zvyšuje komfort a důvěryhodnost před německými partnery.
7️. Dodržujte termíny a buďte spolehliví
Spolehlivost a dodržení dohodnutých termínů jsou klíčem k dlouhodobým vztahům.
8️. Nepodceňujte znalosti německého partnera
Ceny nenadsazujte, Němci mají perfektní informace o trhu a jsou zvyklí obchodovat napříč celým světem.
9️. Jen dobrá cena a kvalita na náročném trhu nestačí
Design a inovace dnes znamenají prodejní argument a zdroj konkurenční výhody. Nezapomínejte na certifikace a reference. Německo je trh blízký, ale opravdu náročný.
10.Hledejte místního distributora nebo obchodního zástupce
Němci rádi kupují od Němců. Místní distributor nebo obchodní zástupce s vybudovanými distribučními kanály urychlí vstup na trh.
Tip: Obchodní desatera pro vybrané země světa / rychlá zkratka BusinessInfo.cz/10zo