Peru

Rozcestník informací o Peru:

CzechTrade: Doporučení pro obchodování s Peru

Agentura CzechTrade připravila pro české podnikatele se zájmem o obchodní vztahy s Peru deset doporučení pro obchodování s tímto teritoriem. V roce 2020 pak byla doplněna o 4 bonusové tipy.

Desatero pro obchodování s Peru níže

4 doporučení pro peruánský trh:

  1. Prvotní představení produktu a firmy

    Oslovte zahraniční kancelář CzechTrade Peru. Pomůžeme vám. Podle zaměření vaší firmy a produktu v placené databázi vyhledá potenciální obchodní partnery. K vyhledání a sestavení základního longlistu od klienta bude potřebovat HS kódy produktů, které plánujete do Peru dovážet, popřípadě kontakty, které jste si vyhledali sami, ale firmy vám nereagují na vaše e-maily.   
  2. Výběr vhodných obchodních partnerů
    Až vám ZK Peru zašle longlist, seznam firmem důkladně projděte a určete, jaké firmy by vás zajímaly, samozřejmě je možné oslovit všechny firmy v seznamu. V seznamu se zaměřte na velikost firmy, odbornost a popřípadě i na zkušenosti s exportem. Ideálním partnerem v Latinské Americe bývá střední firma rodinného typu. Tyto firmy vás podpoří s největším nadšením. CzechTrade Peru vám může pomoci se znalostí místního trhu dle specifik vaší firmy, avšak z oborového hlediska je rozhodnutí pouze na vás. 
  3. Oslovení firem
    Po výběru firem ze seznamu a zaslání katalogů v elektronické podobě ve španělštině, začne ZK Peru oslovovat místní podnikatele. V první řadě připraví oslovovací dopis s popisem vaší firmy a produktu a dopis zašle na vybrané adresy. Následně po uplynutí nějaké doby oslovuje firmy telefonicky a zjišťuje zájem o výrobek. 
  4. Příprava materiálů
    Zahraniční kancelář CzechTrade v Limě doporučuje, aby česká firma se zájmem exportovat na peruánský trh se zaměřila na přípravu vhodných materiálů ve španělském jazyce, jako jsou katalogy, prezentace, reference, webové stránky a podobně. To jsou klíčové aspekty pro budoucí úspěch. Dále doporučuje trpělivost.  

Zpět na začátek

Steve Heap / Shutterstock.com

Desatero pro obchodování s Peru

  1. Komunikujte ve španělštině

Španělština posune vaše obchodní vztahy na vyšší úroveň a otevře více dveří než dokonalá angličtina. Nezapomeňte také na propagační materiály ve španělštině.

  1. Upřednostněte osobní přístup a jednání

V Peru je obchod založený na osobních sympatiích, výrobek a obchodní podmínky se řeší až ve druhé fázi.

  1. Zvolte vhodný oděv

Váš oděv a prezentace je vizitkou vaší firmy i práce.

  1. Darujte drobné předměty s odkazem na vaši firmu nebo Česko

Vhodné dary pomáhají navázat s obchodním partnerem emotivní vztah.

  1. Poznejte peruánskou kulturu a gastronomii

Místní obchodní partneři váš zájem o peruánskou kulturu ocení a při degustaci místních specialit nejspíše také uzavřete nejvíce obchodů.

  1. Nekritizujte místní poměry

Když se vám něco nelíbí, sdělte to diplomaticky. Nemá-li to vliv na váš obchod, raději to nezmiňujte vůbec.

  1. Budujte síť místních kontaktů

K uzavření obchodu mnohdy stačí, aby vás doporučila správná osoba. Staňte se členem místních obchodních a oborových sdružení. Nepodceňujte osobní účast na veletrzích.

  1. Nevěště hlavu, pokud partner neodpovídá na emaily

Příchozí emaily se v Peru nekontrolují na denní bázi. Spojte se s místním partnerem nejprve raději přes WhatsApp nebo telefonicky a až poté pošlete email.

  1. Nikam nespěchejte

Důležitá je kontinuita v obchodním snažení, která vám pomůže budovat osobní vztahy založené na důvěře.

  1. Využijte oficiální podporu od zahraniční kanceláře CzechTrade Peru

V Peru vám dodá podpora české vládní proexportní agentury CzechTrade vyšší kredit při jednáních s partnery.

    Tip: Obchodní desatera pro vybrané země světa / rychlá zkratka BusinessInfo.cz/10zo

    • Teritorium: Amerika | Peru | Zahraničí

    Doporučujeme