Rozcestník informací o Spojených státech amerických:
CzechTrade: Desatero pro obchodování s USA
1. Nepodceňte přípravu
Před expanzí investujte čas do analýzy trhu a konkurence.
2. Očekávejte náročnou certifikaci
Buďte připraveni na specifické certifikační procesy, které jsou odlišné od těch evropských.
3. Materiály upravte na americké normy
Všechny materiály zpracujte v angličtině a nechte je zkontrolovat rodilým mluvčím a profesionálním grafikem. Zohledněte jiný systém měření – například imperiální jednotky, voltáž, velikosti papíru. Ceníky mějte připraveny v amerických dolarech.
4. Rozmyslete si způsob vstupu
Zvažte formu vstupu na trh – vytvoření místní pobočky, partnerství s americkým distributorem.
5. Oslovte znalce místního trhu
Využijte služeb profesionálů znalých místního prostředí. Vyplatí se využití služeb místních odborníků na právní, dovozní či certifikační problematiku – v případě nutnosti i se specializací na daný průmyslový segment.
6. Na jednání přijďte s darem a včas
Buďte dochvilní a zdvořilí. První jednání se často zaměřuje na budování vztahu. Dary jako propagační předměty jsou vítány, ale vyhněte se drahým či osobním darům.
7. Vynechte český humor
Vyhněte se citlivým tématům, jako jsou politika, náboženství nebo osobní finance, respektujte menšiny a buďte inkluzivní. V komunikaci s americkými partnery se vyvarujte používání českého humoru.
8. V dodávkách buďte flexibilní
Americký trh klade vysoké nároky na své dodavatele, proto je nutné počítat s velkou mírou flexibility a profesionality.
9. O problémech včas otevřeně informujte
Dodržujte smluvené termíny a otevřeně o nich komunikujte v případě, že nastane jakákoliv komplikace.
10. Go big or go home
Pro úspěšnou expanzi do Spojených států amerických je nutné mít dostatečně finanční a personální prostředky. Je třeba se držet amerického pravidla: Go big or go home.
Tip: Obchodní desatera pro vybrané země světa / rychlá zkratka BusinessInfo.cz/10zo