Francie

Rozcestník informací o Francii:

CzechTrade: Doporučení pro obchodování s Francií

Agentura CzechTrade připravila pro české podnikatele se zájmem o obchodní vztahy s Francií deset doporučení pro obchodování s tímto teritoriem. V roce 2020 pak byla doplněna o 4 bonusové tipy.

Desatero pro obchodování s Francií níže

4 doporučení pro francouzský trh:

  1. Zmapování trhu
    Pro úspěšnou akvizici nových obchodních partnerů komunikujte ve francouzštině. Pro prvotní vyhledání kontaktů a prvotní zmapování trhu využívejte především francouzskou verzi internetového vyhledávače Google při zadávání správných klíčových slov. S těmito prvotními analýzami a vyhledáním a sestavením přehledného seznamu potenciálních odběratelů vám pomůže naše zahraniční kancelář CzechTrade Francie.
    Místní společnosti obvyke provozují webových stránky jen ve francouzštině. V některých případech jsou kontaktní informace nahrazeny kontaktním formulářem. Obecný firemní e-mail zpravidla najdete v sekci „mentiones legales“, na konci každé stránky.
  2. Oslovení firmy
    První oslovení je nejvhodnější provést e-mailem ve francouzštině na obecné firemní e-maily. Krátce představte vaši firmu a produkty nebo služby, které nabízíte. Do přílohy přiložte katalog, ceníky, dodací podmínky a další marketingové materiály v PDF, vše ideálně přeložené do francouzštiny. Prezentační e-mail by měl být co nejstručnější a věcný.
    ZK CzechTrade v Paříži doporučuje následnou telefonickou akviziční kampaň. Ideální je, když ovládáte francouzštinu. Volejte na obecná firemní telefonní čísla, kde se v 99 % případů spojíte s recepcí. Odvolejte se na předchozí e-mailovou konverzaci a požadujte kontakt na osobu odpovědnou za jednání s novými dodavateli. Této osobě opět pošlete akviziční e-mail nebo se s ní rovnou spojte telefonicky.
  3. Reference
    Pracujte s referencemi. Máte-li reference z Francie, vždy je uveďte již v prvotním oslovení.
  4. Příprava materiálů
    Věnujte čas přípravě kvalitních podkladů přímo ve francouzštině. Překlady nechte zkontrolovat rodilým mluvčím.
Steve Heap / Shutterstock.com

Desatero pro obchodování s Francií

  1. Na prezentaci i francouzštině záleží
    Připravte si reprezentativní dokumentaci a webové stránky, nejlépe ve francouzštině. Pokud neovládáte francouzštinu, vezměte si na první jednání tlumočníka. I přesto se ale naučte alespoň několik francouzských vět.
  2. Osobní kontakt je důležitý
    Při prvním kontaktu neposílejte email ani fax, raději zatelefonujte – Francouzi preferují osobní kontakt.
  3. Nechte si pomoci
    Využijte služeb státu v teritoriu (prezentace na veletrzích, asistenční podpora).
  4. Choďte včas
    Schůzku si domluvte dopředu, přijďte na ni včas, ale ne dříve. Nesnažte se francouzského partnera zastihnout mezi 12–14 hodinou, o jakýchkoliv svátcích či v srpnu.
  5. Buďte jasní a struční
    Vyjadřujte se strukturovaně, jasně argumentujte a navrhujte řešení.
  6. Dejte si pozor na cenotvorbu
    Cenu stanovujte s ohledem na západoevropskou konkurenci (Francouzi neuznají, že český výrobek může být dražší než španělský, italský či dokonce německý), nechte si prostor pro mírnou slevu.
  7. Jednejte s respektem, ale asertivně
    Prokazujte svému partnerovi respekt, ale nenechte se jeho požadavky zatlačit do kouta.
  8. Vyčkejte na první krok partnera
    Raději se chovejte formálně a nechte váš protějšek udělat první krok k méně formálnímu jednání.
  9. Dávejte o sobě pravidelně vědět
    Kontakt v pravidelných intervalech opakujte, vždy s novou informací. Tím je vidět, že se vaše firma rozvíjí. Buďte trpěliví a vytrvalí, na reakci francouzské strany se obvykle čeká velmi dlouho.
  10. Pečlivě si prostudujte smlouvu
    Věnujte pozornost obchodní smlouvě s partnerem, prověřte si bonitu partnera, pojištění. Distribuční práva specifikujte geograficky a vymezujte je časem. 

Tip: Obchodní desatera pro vybrané země světa / rychlá zkratka BusinessInfo.cz/10zo

• Teritorium: Evropa | Francie | Zahraničí

Doporučujeme