Rozcestník informací o Peru:
CzechTrade: Doporučení pro obchodování s Peru
Agentura CzechTrade připravila pro české podnikatele se zájmem o obchodní vztahy s Peru deset doporučení pro obchodování s tímto teritoriem. V roce 2020 pak byla doplněna o 4 bonusové tipy.
Desatero pro obchodování s Peru níže
4 doporučení pro peruánský trh:
- Prvotní představení produktu a firmy
Oslovte zahraniční kancelář CzechTrade Peru. Pomůžeme vám. Podle zaměření vaší firmy a produktu v placené databázi vyhledá potenciální obchodní partnery. K vyhledání a sestavení základního longlistu od klienta bude potřebovat HS kódy produktů, které plánujete do Peru dovážet, popřípadě kontakty, které jste si vyhledali sami, ale firmy vám nereagují na vaše e-maily. - Výběr vhodných obchodních partnerů
Až vám ZK Peru zašle longlist, seznam firmem důkladně projděte a určete, jaké firmy by vás zajímaly, samozřejmě je možné oslovit všechny firmy v seznamu. V seznamu se zaměřte na velikost firmy, odbornost a popřípadě i na zkušenosti s exportem. Ideálním partnerem v Latinské Americe bývá střední firma rodinného typu. Tyto firmy vás podpoří s největším nadšením. CzechTrade Peru vám může pomoci se znalostí místního trhu dle specifik vaší firmy, avšak z oborového hlediska je rozhodnutí pouze na vás. - Oslovení firem
Po výběru firem ze seznamu a zaslání katalogů v elektronické podobě ve španělštině, začne ZK Peru oslovovat místní podnikatele. V první řadě připraví oslovovací dopis s popisem vaší firmy a produktu a dopis zašle na vybrané adresy. Následně po uplynutí nějaké doby oslovuje firmy telefonicky a zjišťuje zájem o výrobek. - Příprava materiálů
Zahraniční kancelář CzechTrade v Limě doporučuje, aby česká firma se zájmem exportovat na peruánský trh se zaměřila na přípravu vhodných materiálů ve španělském jazyce, jako jsou katalogy, prezentace, reference, webové stránky a podobně. To jsou klíčové aspekty pro budoucí úspěch. Dále doporučuje trpělivost.
Desatero pro obchodování s Peru
- Jazyk
Komunikujte ve španělštině. Španělština posune vaše obchodní vztahy na vyšší úroveň spíše než dokonalá angličtina. - Propagační materiály
Propagační materiály mějte připravené ve španělštině. Pro začátek alespoň vložte jednu stránku španělsky s informacemi o vás a vašich výrobcích nebo službách. - Osobní přístup
Osobní přístup a osobní jednání. V Peru je obchod založený na osobních sympatiích, výrobek a obchodní podmínky se řeší až ve druhé fázi. - Vizáž
Šaty dělají člověka. Vaše prezentace je vizitkou vaší firmy i práce. - Kritika
Nekritizujte místní poměry! Když se vám něco nelíbí, sdělte to diplomaticky. Nemá‑li to vliv na váš obchod, raději se nezmiňujte vůbec. - Trpělivost
Nespěchejte! Skutečně platí, že trpělivost růže přináší. - Kulturní povědomí
Poznejte peruánskou historii a kulturu, místní to ocení. - Dárky
Drobné dárky s odkazem na vaši firmu nebo Českou republiku pomáhají navázat s obchodním partnerem emotivní vztah. - Řešení problémů
Problémy se mají řešit. Nabídněte protějšku komplexní řešení jeho situace, včetně alternativ. - CzechTrade
Oficiální podpora agentury CzechTrade nebo zastupitelského úřadu vám v Peru dodá vyšší kredit při jednání s partnerem a zejména se státní správou.
Tip: Obchodní desatera pro vybrané země světa / rychlá zkratka BusinessInfo.cz/10zo