Peru

Rozcestník informací o Peru:

CzechTrade: Doporučení pro obchodování s Peru

Agentura CzechTrade připravila pro české podnikatele se zájmem o obchodní vztahy s Peru deset doporučení pro obchodování s tímto teritoriem. V roce 2020 pak byla doplněna o 4 bonusové tipy.

Desatero pro obchodování s Peru níže

4 doporučení pro peruánský trh:

  1. Prvotní představení produktu a firmy

    Oslovte zahraniční kancelář CzechTrade Peru. Pomůžeme vám. Podle zaměření vaší firmy a produktu v placené databázi vyhledá potenciální obchodní partnery. K vyhledání a sestavení základního longlistu od klienta bude potřebovat HS kódy produktů, které plánujete do Peru dovážet, popřípadě kontakty, které jste si vyhledali sami, ale firmy vám nereagují na vaše e-maily.   
  2. Výběr vhodných obchodních partnerů
    Až vám ZK Peru zašle longlist, seznam firmem důkladně projděte a určete, jaké firmy by vás zajímaly, samozřejmě je možné oslovit všechny firmy v seznamu. V seznamu se zaměřte na velikost firmy, odbornost a popřípadě i na zkušenosti s exportem. Ideálním partnerem v Latinské Americe bývá střední firma rodinného typu. Tyto firmy vás podpoří s největším nadšením. CzechTrade Peru vám může pomoci se znalostí místního trhu dle specifik vaší firmy, avšak z oborového hlediska je rozhodnutí pouze na vás. 
  3. Oslovení firem
    Po výběru firem ze seznamu a zaslání katalogů v elektronické podobě ve španělštině, začne ZK Peru oslovovat místní podnikatele. V první řadě připraví oslovovací dopis s popisem vaší firmy a produktu a dopis zašle na vybrané adresy. Následně po uplynutí nějaké doby oslovuje firmy telefonicky a zjišťuje zájem o výrobek. 
  4. Příprava materiálů
    Zahraniční kancelář CzechTrade v Limě doporučuje, aby česká firma se zájmem exportovat na peruánský trh se zaměřila na přípravu vhodných materiálů ve španělském jazyce, jako jsou katalogy, prezentace, reference, webové stránky a podobně. To jsou klíčové aspekty pro budoucí úspěch. Dále doporučuje trpělivost.  

Zpět na začátek

Steve Heap / Shutterstock.com

Desatero pro obchodování s Peru

  1. Jazyk
    Komunikujte ve španělštině. Španělština posune vaše obchodní vztahy na vyšší úroveň spíše než dokonalá angličtina.
  2. Propagační materiály
    Propagační materiály mějte připravené ve španělštině. Pro začátek alespoň vložte jednu stránku španělsky s informacemi o vás a vašich výrobcích nebo službách.
  3. Osobní přístup
    Osobní přístup a osobní jednání. V Peru je obchod založený na osobních sympatiích, výrobek a obchodní podmínky se řeší až ve druhé fázi.
  4. Vizáž
    Šaty dělají člověka. Vaše prezentace je vizitkou vaší firmy i práce.
  5. Kritika
    Nekritizujte místní poměry! Když se vám něco nelíbí, sdělte to diplomaticky. Nemá‑li to vliv na váš obchod, raději se nezmiňujte vůbec.
  6. Trpělivost
    Nespěchejte! Skutečně platí, že trpělivost růže přináší.
  7. Kulturní povědomí
    Poznejte peruánskou historii a kulturu, místní to ocení.
  8. Dárky
    Drobné dárky s odkazem na vaši firmu nebo Českou republiku pomáhají navázat s obchodním partnerem emotivní vztah.
  9. Řešení problémů
    Problémy se mají řešit. Nabídněte protějšku komplexní řešení jeho situace, včetně alternativ.
  10. CzechTrade
    Oficiální podpora agentury CzechTrade nebo zastupitelského úřadu vám v Peru dodá vyšší kredit při jednání s partnerem a zejména se státní správou.

Tip: Obchodní desatera pro vybrané země světa / rychlá zkratka BusinessInfo.cz/10zo

• Teritorium: Amerika | Peru | Zahraničí

Doporučujeme