Rozcestník informací o Peru:
CzechTrade: Doporučení pro obchodování s Peru
Agentura CzechTrade připravila pro české podnikatele se zájmem o obchodní vztahy s Peru deset doporučení pro obchodování s tímto teritoriem. V roce 2020 pak byla doplněna o 4 bonusové tipy.
Desatero pro obchodování s Peru níže
4 doporučení pro peruánský trh:
- Prvotní představení produktu a firmy
Oslovte zahraniční kancelář CzechTrade Peru. Pomůžeme vám. Podle zaměření vaší firmy a produktu v placené databázi vyhledá potenciální obchodní partnery. K vyhledání a sestavení základního longlistu od klienta bude potřebovat HS kódy produktů, které plánujete do Peru dovážet, popřípadě kontakty, které jste si vyhledali sami, ale firmy vám nereagují na vaše e-maily. - Výběr vhodných obchodních partnerů
Až vám ZK Peru zašle longlist, seznam firmem důkladně projděte a určete, jaké firmy by vás zajímaly, samozřejmě je možné oslovit všechny firmy v seznamu. V seznamu se zaměřte na velikost firmy, odbornost a popřípadě i na zkušenosti s exportem. Ideálním partnerem v Latinské Americe bývá střední firma rodinného typu. Tyto firmy vás podpoří s největším nadšením. CzechTrade Peru vám může pomoci se znalostí místního trhu dle specifik vaší firmy, avšak z oborového hlediska je rozhodnutí pouze na vás. - Oslovení firem
Po výběru firem ze seznamu a zaslání katalogů v elektronické podobě ve španělštině, začne ZK Peru oslovovat místní podnikatele. V první řadě připraví oslovovací dopis s popisem vaší firmy a produktu a dopis zašle na vybrané adresy. Následně po uplynutí nějaké doby oslovuje firmy telefonicky a zjišťuje zájem o výrobek. - Příprava materiálů
Zahraniční kancelář CzechTrade v Limě doporučuje, aby česká firma se zájmem exportovat na peruánský trh se zaměřila na přípravu vhodných materiálů ve španělském jazyce, jako jsou katalogy, prezentace, reference, webové stránky a podobně. To jsou klíčové aspekty pro budoucí úspěch. Dále doporučuje trpělivost.
Desatero pro obchodování s Peru
- Komunikujte ve španělštině
Španělština posune vaše obchodní vztahy na vyšší úroveň a otevře více dveří než dokonalá angličtina. Nezapomeňte také na propagační materiály ve španělštině.
- Upřednostněte osobní přístup a jednání
V Peru je obchod založený na osobních sympatiích, výrobek a obchodní podmínky se řeší až ve druhé fázi.
- Zvolte vhodný oděv
Váš oděv a prezentace je vizitkou vaší firmy i práce.
- Darujte drobné předměty s odkazem na vaši firmu nebo Česko
Vhodné dary pomáhají navázat s obchodním partnerem emotivní vztah.
- Poznejte peruánskou kulturu a gastronomii
Místní obchodní partneři váš zájem o peruánskou kulturu ocení a při degustaci místních specialit nejspíše také uzavřete nejvíce obchodů.
- Nekritizujte místní poměry
Když se vám něco nelíbí, sdělte to diplomaticky. Nemá-li to vliv na váš obchod, raději to nezmiňujte vůbec.
- Budujte síť místních kontaktů
K uzavření obchodu mnohdy stačí, aby vás doporučila správná osoba. Staňte se členem místních obchodních a oborových sdružení. Nepodceňujte osobní účast na veletrzích.
- Nevěště hlavu, pokud partner neodpovídá na emaily
Příchozí emaily se v Peru nekontrolují na denní bázi. Spojte se s místním partnerem nejprve raději přes WhatsApp nebo telefonicky a až poté pošlete email.
- Nikam nespěchejte
Důležitá je kontinuita v obchodním snažení, která vám pomůže budovat osobní vztahy založené na důvěře.
- Využijte oficiální podporu od zahraniční kanceláře CzechTrade Peru
V Peru vám dodá podpora české vládní proexportní agentury CzechTrade vyšší kredit při jednáních s partnery.
Tip: Obchodní desatera pro vybrané země světa / rychlá zkratka BusinessInfo.cz/10zo