zpět na dokument „Akreditovaný poskytovatel certifikačních služeb – autorizace krok za krokem“
Podmínky udělení povolení
Osoba musí být kvalifikovaná, případně musí provozovat činnost prostřednictví kvalifikovaného zaměstnance. Kvalifikací se rozumí vysokoškolské vzdělání v rámci akreditovaného bakalářského nebo magisterského studijního oboru a 3 roky praxe v oblasti informačních technologií, případně středoškolské vzdělání a 5 let praxe v oblasti informačních technologií, z toho 1 rok v oblasti poskytování certifikačních služeb.
Náležitosti žádosti
V žádosti o akreditaci podle odstavce 1 musí žadatel doložit v případě právnické osoby obchodní firmu nebo název, sídlo, popřípadě adresu organizační složky zahraniční osoby na území České republiky, a identifikační číslo žadatele, bylo-li přiděleno; v případě fyzické osoby jméno, popřípadě jména, příjmení, případně dodatek, místo usazení, místo podnikání, pokud je odlišné od místa usazení, a identifikační číslo žadatele, bylo-li přiděleno,
Přílohy
- doklad o oprávnění k podnikatelské činnosti a u osoby zapsané do obchodního rejstříku také výpis z obchodního rejstříku ne starší než 3 měsíce,
- věcné, personální a organizační předpoklady pro činnost kvalifikovaného poskytovatele certifikačních služeb,
- údaj o tom, které kvalifikované certifikační služby hodlá žadatel poskytovat,
- doklad o zaplacení správního poplatku 100.000,- Kč,
- doklad o požívání bezpečného systému,
- doklad o řízení bezpečnosti důvěryhodných systémů,
- doklad o zavedení a uplatňování systému řízení bezpečnosti informací,
- doklad o dostatečných finančních zdrojích a finančním zajištění,
- kvalifikovaný systémový certifikát k ověření.
Další informace o povolovacím řízení
Forma povolení
- akreditace
Příslušný úřad
- Ministerstvo vnitra České republiky
Kontrolní a dozorové orgány
- Ministerstvo vnitra České republiky
Postup udělení povolení
- Žadatel zašle žádost o udělení akreditace Ministerstvu vnitra České republiky. V řízení se postupuje dle správního řádu.
Lhůta pro rozhodnutí o žádosti
- 60 dnů ode dne, kdy příslušný úřad obdržel žádost, včetně příloh.
Poplatky
- 100.000,- Kč
Doba platnosti povolení
- Doba platnosti není stanovena.
Vznik oprávnění uplynutím lhůty
- V řízení se nepoužije režim vzniku oprávnění uplynutím lhůty. Poskytovat služby akreditovaného poskytovatele certifikačních služeb lze jen na základě vydaného „Rozhodnutí o udělení akreditace k působení jako akreditovaný poskytovatel certifikačních služeb“.
Právní úprava
- Vyhláška č. 378/2006 Sb., o postupech kvalifikovaných poskytovatelů certifikačních služeb, o požadavcích na nástroje elektronického podpisu a o požadavcích na ochranu dat pro vytváření elektronických značek (vyhláška o postupech kvalifikovaných poskytovatelů certifikačních služeb).
Existující komunitární úprava
- Směrnice Evropského parlamentu a Rady 99/93/ES ze dne 13. prosince 1999 o zásadách Společenství pro elektronické podpisy.
zpět na dokument „Akreditovaný poskytovatel certifikačních služeb – autorizace krok za krokem“