Co znamená „být na internetu“?
Správná prezentace firmy na internetu je v dnešní době již nutností. Forem internetového marketingu je hned několik: webová prezentace, oborové adresáře, reklama ve vyhledávání, banerová reklama, video reklama. Zároveň je možné využít různé funkce internetu od kontaktu, přes propagaci až po online prodej (klasický e-shop). Co je potřeba, abyste na internetu byli vidět? Přesto, že většina z vás už webovou stránku asi má, pro přesnost uvádíme všechny možnosti.
Co je potřeba, abyste na internetu byli vidět:
- Zápis na mapách nebo v oborovém online katalogu – není to webová stránka, ale uživatelé, spotřebitelé nebo zákazníci vás pomocí něj mohou najít, pokud vyhledávají v rámci určité lokality nebo oboru (např. Adresář míst google.cz/adresarmist).
- Kvalitní webová stránka v odpovídající jazykové mutaci je prvním krokem k úspěchu. Dobře připravený web v širším slova smyslu již spadá pod hlavičku „online marketing“.
- Kvalitní optimalizace vaší webové stránky pro vyhledávání, která zaručí její mnohem lepší dohledatelnost ve vyhledávačích (neobávejte se, s tím vám může pomoci webový profesionál).
- Chytrý internetový marketing, který dokáže využít zájmu o váš výrobek či službu a efektivně oslovit potenciální zákazníky vaší firmy, včetně online reklamy. Na to vše se teď primárně zaměříme.
Online marketing je vhodný především pro firmy, které prodávají koncovým zákazníkům (tedy Business-2-Consumer), například z oblasti zpracovatelského průmyslu nebo služeb.