Obsah této stránky spadá do Jednotné digitální brány (Single Digital Gateway; SDG) projektu Evropské unie. Více o projektu
Hlavní informace o službě
Nesouhlasí-li osoba, která je příslušníkem ozbrojených sil Ministerstva obrany, se zápisem zaměstnavatele (tj. služebního orgánu) v evidenčním listu důchodového pojištění a ten ho na základě žádosti této osoby neopraví, může tato osoba požádat nadřízený služební orgán, aby vzájemný spor rozhodl.
číst dáleTýká se vás to, pokud
Jste osoba, která je příslušníkem ozbrojených sil Ministerstva obrany, a nesouhlasíte se zápisem zaměstnavatele (tj. služebního orgánu) ve vašem evidenčním listu důchodového pojištění, zároveň služební orgán odmítá evidenční list včetně jeho stejnopisu na základě vaší žádosti opravit.
Nadřízený služební orgán může ve sporu o správnosti zápisu v evidenčním listu důchodového pojištění rozhodnout pouze na základě vámi uplatněné žádosti.
Výstup služby
Rozhodnutí ve sporu.
Benefit služby
Služební orgán na základě rozhodnutí nadřízeného služebního orgánu opraví vámi rozporovaný zápis v evidenčním listu důchodového pojištění, stejně tak jako v jeho stejnopisu.
Kdy službu řešit
Zpět na obsahŽádost o rozhodnutí ve sporu mezi vámi a zaměstnavatelem (služebním orgánem) o správnosti zápisu v evidenčním listu musíte uplatnit do 30 dnů ode dne převzetí stejnopisu evidenčního listu od zaměstnavatele.
Pokud žádost uplatníte po uplynutí 30 dnů ode dne převzetí stejnopisu evidenčního listu, může nadřízený služební orgán rozhodnout o prominutí zmeškání této lhůty.
Způsob vyřízení
Co potřebujete, pokud službu řešíte elektronicky
Pro využití této služby musíte uplatnit písemnou žádost s jasnou specifikací toho, oč žádáte, s uvedením v jakém zápisu jakého evidenčního listu shledáváte rozpor a se současným uvedením vašeho rodného čísla.
Kde a jak službu řešit elektronicky
Žádost o rozhodnutí ve sporu o správnosti zápisu v evidenčním listu, která nemá předepsaný formát, můžete zaslat:
- datovou zprávou do datové schránky Ministerstva obrany hjyaavk.
V případě zmeškání lhůty 30 dnů ode dne převzetí stejnopisu evidenčního listu od zaměstnavatele pro uplatnění žádosti o rozhodnutí sporu mezi vámi a zaměstnavatelem může nadřízený služební orgán rozhodnout o prominutí zmeškání této lhůty. Proti tomuto rozhodnutí není přípustné odvolání a současně je toto rozhodnutí vyloučeno ze soudního přezkumu.
Nadřízený služební orgán posoudí správnost zápisu v evidenčním listu důchodového pojištění a rozhodne váš spor. Pokud vám dá za pravdu a shledá, že zápis v evidenčním listu je nesprávný a je nutno ho opravit, zašle Vám odůvodněné písemné rozhodnutí, v němž mimo jiné uvede, který zápis má být v daném evidenčním listu opraven a jak. Pokud vaší žádosti nevyhoví, neboť shledá vámi rozporovaný zápis v evidenčním listu jako správný, vydá a následně vám zašle písemné rozhodnutí, v němž uvede důvody nevyhovění žádosti.
V případě, že nadřízený služební orgán rozhodl o nutnosti opravy vámi rozporovaného zápisu v evidenčním listu, služební orgán má povinnost tento zápis opravit.
Lze vyřídit datovou schránkou
Ano
Služba je při elektronickém vyřízení zpoplatněna
Ne
Co potřebujete, pokud službu řešíte osobně nebo poštou
Pro využití této služby musíte uplatnit písemnou žádost s jasnou specifikací toho, oč žádáte, s uvedením v jakém zápisu jakého evidenčního listu shledáváte rozpor a se současným uvedením vašeho rodného čísla.
Kde a jak službu řešit osobně, kam dokumenty zasílat poštou
Žádost o rozhodnutí ve sporu mezi vámi a zaměstnavatelem o správnosti zápisu v evidenčním listu, která nemá předepsaný formát, můžete:
- osobně podat u služebního orgánu,
- poštou zaslat přímo na adresu Ministerstva obrany
- Ministerstvo obrany ČR
Tychonova 221/1
160 00 Praha 6 - Hradčany
- Ministerstvo obrany ČR
V případě zmeškání lhůty 30 dnů ode dne převzetí stejnopisu evidenčního listu pro uplatnění žádosti o rozhodnutí sporu mezi vámi a zaměstnavatelem může nadřízený služební orgán rozhodnout o prominutí zmeškání této lhůty. Proti tomuto rozhodnutí není přípustné odvolání a současně je toto rozhodnutí vyloučeno ze soudního přezkumu.
Nadřízený služební orgán posoudí správnost zápisu v evidenčním listu důchodového pojištění a rozhodne váš spor. Pokud vám dá za pravdu a shledá, že zápis v evidenčním listu je nesprávný a je nutno ho opravit, zašle vám odůvodněné písemné rozhodnutí, v němž mimo jiné uvede, který zápis má být v daném evidenčním listu opraven a jak. Pokud vaší žádosti nevyhoví, neboť shledá vámi rozporovaný zápis v evidenčním listu jako správný, vydá a následně vám zašle písemné rozhodnutí, v němž uvede důvody nevyhovění žádosti.
V případě, že nadřízený služební orgán rozhodl o nutnosti opravy vámi rozporovaného zápisu v evidenčním listu, služební orgán má povinnost tento zápis opravit.
Služba je při osobním vyřízení zpoplatněna
Ne
Orgán veřejné moci zodpovědný za službu
Ministerstvo práce a sociálních věcí Na Poříčním právu 376/1 Nové Město 12800 Praha 2 |
Datová schránka: sc9aavg E-mail: posta@mpsv.cz Web: https://www.mpsv.cz/ |
Doplňující informace o službě
Zpět na obsahJednací jazyk
Veškerá písemná podání se orgánu sociálního zabezpečení předkládají v češtině. Písemná podání v jiných jazycích musí být opatřena úředním překladem do češtiny (náklady na překlad nese žadatel). Toto neplatí, jde-li o dokumenty vyhotovené v úředním jazyce členského státu Evropské unie, případně v úředním jazyce státu, se kterým Česká republika uzavřela bilaterální smlouvu o sociálním zabezpečení s ustanovením o jednacím jazyku (náklady na případný překlad do češtiny nese orgán sociálního zabezpečení).
Poslední kontrola k 25.02.2021
Spor se zaměstnavatelem o evidenčním listu vyřeší „nadřízený orgán“
Pokud jste příslušníkem českých ozbrojených sil a nesouhlasíte se zápisem zaměstnavatele do vašeho evidenčního listu (který slouží ke stanovení vašeho budoucího důchodu), můžete požádat nadřízený služební orgán, aby spor rozhodl a zápis byl opraven.
„Evidenční list důchodového pojištění“ (ELDP) slouží k plnění povinnosti zaměstnavatele v důchodovém pojištění. Vykazuje se na něm především doba důchodového pojištění zaměstnance a jeho vyměřovací základ za daný kalendářní rok.
Zmíněné právo má každý plátce sociálního pojištění (nejen příslušníci ozbrojených sil). Vedení evidenčních listů důchodového pojištění zaměstnavatelem
Žádost o rozhodnutí ve sporu mezi vámi a zaměstnavatelem musíte uplatnit do 30 dnů ode dne převzetí stejnopisu evidenčního listu.
Žádost můžete podat elektronicky nebo osobně
Další informace vám poskytnou přímo na Ministerstvu práce a sociálních věcí (MPSV), které je orgánem veřejné moci odpovědným za službu