Hlavní informace o službě

Pokud vám např. vznikne nárok na daňový bonus, nebo jste zaplatil na zálohách na daň více, než je výše daně, případně jste podal daňové přiznání na daň v nižší výši, čímž vám vznikne jeden, nebo více přeplatků na dani, můžete podat žádost o vrácení přeplatků evidovaných na všech daních, nebo požádat o vrácení přeplatku evidovaného na jedné dani, anebo požádat o vrácení vámi určené částky.

číst dále

Týká se vás to, pokud

U vás finanční úřad eviduje vratitelný přeplatek na dani a máte zájem o jeho vrácení.

Výstup služby

Vrácení přeplatku na dani na soukromý bankovní účet, nebo na adresu podatele žádosti.

Benefit služby

Na soukromý bankovní účet, nebo na vaši adresu vám budou zaslány finanční prostředky evidované správcem daně jako přeplatek na dani.

Kdy službu řešit

Zpět na obsah

Službu můžete řešit kdykoliv ode dne vzniku přeplatku, nebo očekáváte-li, že přeplatek vznikne nejpozději do 60 dnů od podání žádosti, nejpozději však do 6 let od konce roku, ve kterém přeplatek vznikl.  

Způsob vyřízení

Co potřebujete, pokud službu řešíte elektronicky

Žádost o vrácení přeplatku v elektronické podobě.

Pokud použijete aplikaci Online finanční úřad – daňová informační schránka (DIS+), můžete využít předdefinované ŠABLONY Žádost o vrácení přeplatku, kterou vyplníte a odešlete. Přihláška je v tomto případě podepsána daňovou informační schránkou, ve které jste přihlášen.

Pokud použijete aplikaci Elektronická podání pro Finanční správu (EPO), můžete využít předdefinované ŠABLONY Žádost o vrácení přeplatku, kterou vyplníte a podepíšete buď uznávaným elektronickým podpisem, nebo identitou občana, nebo přihlašovacími údaji do vaší datové schránky a následně odešlete. Pokud ani jedním z těchto prostředků nedisponujete, můžete žádost odeslat z aplikace Elektronická podání pro Finanční správu (EPO) i bez podpisu nebo ji můžete ve stanoveném formátu poslat e-mailem, který do 5 dnů potvrdíte, např. v listinné podobě s vlastnoručním podpisem. K dodatečnému potvrzení si můžete v aplikaci EPO vygenerovat tzv. E-tiskopis, což je potvrzení o učiněném elektronickém podání bez podpisu. E-tiskopis vytiskněte, podepište a doručte na místně příslušný finanční úřad.

Kde a jak službu řešit elektronicky

Žádost o vrácení přeplatku se zasílá finančnímu úřadu, který eviduje přeplatek.

Žádost se zasílá prostřednictvím:

Transakční portál

ePodání

Lze vyřídit datovou schránkou

Ano

Služba je při elektronickém vyřízení zpoplatněna

Ne

Co potřebujete, pokud službu řešíte osobně nebo poštou

Žádost o vrácení přeplatku v listinné podobě, jejíž vzor je dostupný prostřednictvím:

Dále můžete žádost napsat jako prostý text na volný list papíru, např. "žádám o vrácení přeplatku", nebo "žádám o vrácení přeplatku na dani z příjmů fyzických osob", případně "žádám o vrácení částky 1000 Kč evidované na dani z příjmů fyzických osob", jasně identifikujete žadatele i podepisující osobu a žádost podepíšete.

Žádost o vrácení přeplatku také můžete učinit osobně při návštěvě finančního úřadu, kde je evidován přeplatek, ústně do protokolu.

Kde a jak službu řešit osobně, kam dokumenty zasílat poštou

Vyplněnou a podepsanou žádost o vrácení přeplatku osobně nebo poštou doručte na finanční úřad, kde je evidován přeplatek.

Služba je při osobním vyřízení zpoplatněna

Ne

Orgán veřejné moci zodpovědný za službu

Generální finanční ředitelství
https://linked.cuzk.cz/resource/ruian/adresni-misto/21700851
Datová schránka: p9iwj4f

Doplňující informace o službě

Zpět na obsah

Jednací jazyk

Český jazyk.

Poslední kontrola k 09.06.2023

Zpětná vazba Nahlásit problém Asistenční služba

Doporučujeme