Obsah této stránky spadá do Jednotné digitální brány (Single Digital Gateway; SDG) projektu Evropské unie. Více o projektu
Hlavní informace o službě
Při stanovení zálohy podle zákona se vychází z poslední známě daňové povinnosti. V příjmech podnikajících osob ovšem mohou nastávat výkyvy, v důsledku čehož pak placení záloh v zákonem požadované výši neodpovídá skutečné výši stanovené daně. Proto pokud existují důvody, pro které se klient domnívá, že bude mít v následujícím období nižší příjmy a jeho skutečná daň bude tedy nižší než poslední známá daň za předchozí období, může podat žádost o stanovení záloh v jiné výši či periodicitě, případně o zrušení povinnosti daň zálohovat. Žádat lze i o stanovení záloh na daň ve výši vyšší, pokud klient předpokládá naopak příjmy vyšší a chce platit zálohy v takové výši, která přibližně odpovídá budoucí dani.
V žádosti klient zpravidla navrhne výši záloh tak, aby odpovídala očekávané výši celkové daně, a tuto navrhovanou výši odůvodní konkrétními skutkovými okolnostmi (ekonomickými ukazateli) a doloží potřebnými doklady (účetními výkazy apod.).
číst dáleTýká se vás to, pokud
Předpokládáte, že vaše skutečná výše celkové daně bude nižší (případně i vyšší) než výše vaší poslední známé daně za předchozí období, a chcete proto upravit zálohy na daň tak, aby jejich výše odpovídala skutečné výši následně stanovené daně.
Výstup služby
Rozhodnutí o stanovení odlišné výše nebo periodicity záloh než stanoví zákon, zrušení povinnosti daň zálohovat.
Benefit služby
Možnost v odůvodněných případech upravit výši zálohy na daň tak, aby lépe odpovídala předpokládané skutečné výši následně stanovené daně.
Kdy službu řešit
Zpět na obsahKdykoliv, pokud existují ke změně výše či periodicity záloh relevantní důvody.
Způsob vyřízení
Co potřebujete, pokud službu řešíte elektronicky
- Žádost o stanovení záloh psanou volnou formou a
- potřebné doklady dokládající konkrétní skutkové okolnosti (účetní výkazy, ekonomické ukazatele, potvrzení o zdravotním stavu), které jsou důvodem žádosti.
Kde a jak službu řešit elektronicky
Žádost lze podat následujícími způsoby:
- v aplikaci Online finanční úřad (DIS+) přes portál Mojedane.cz,
- v aplikaci Elektronická podání pro finanční správu (EPO),
- prostřednictvím datové schránky nebo
- prostřednictvím e-mailu s uznávaným elektronickým podpisem.
Elektronické adresy orgánů Finanční správy České republiky jsou uvedeny na stránkách Finanční správy ČR.
Transakční portál
ePodáníLze vyřídit datovou schránkou
Ano
Služba je při elektronickém vyřízení zpoplatněna
Ne
Co potřebujete, pokud službu řešíte osobně nebo poštou
- Žádost v listinné podobě psanou volnou formou a podepsanou oprávněnou osobou, která podání činí,
- průkaz totožnosti v případě podání žádosti ústně do protokolu a
- potřebné doklady dokládající konkrétní skutkové okolnosti (účetní výkazy, ekonomické ukazatele, potvrzení o zdravotním stavu), které jsou důvodem žádosti.
Kde a jak službu řešit osobně, kam dokumenty zasílat poštou
Žádost v listinné podobě je třeba doručit na adresu místně příslušného finančního úřadu, a to buď osobně na podatelnu nebo poštou.
Žádost podanou ústně je třeba podat do protokolu u místně příslušného správce daně.
Služba je při osobním vyřízení zpoplatněna
Ne
Orgán veřejné moci zodpovědný za službu
Generální finanční ředitelství https://linked.cuzk.cz/resource/ruian/adresni-misto/21700851 |
Datová schránka: p9iwj4f |
Doplňující informace o službě
Zpět na obsahJednací jazyk
Český
Poslední kontrola k 24.04.2024